• smygplanerar

    "Tackkort" efter hemlig vigsel utan gäster

    Nu har det gått några månader sedan vi gifte oss i hemlighet och jag börjar bli stressad då jag vill skicka ut kort till våra släktingar. Vet inte riktigt vad man ska skriva på korten då ett tack inte passar in i detta sammanhang eftersom vi inte haft någon fest eller liknande efteråt.

    Har funderat på våra namn, datum och kyrkans namn. Men det känns lite småtråkigt.. finns det någon som har en rolig idé på vad man kan skriva?

    Vill inte skriva direkt på insidan av kortet då jag inte tycker om min handstil. Kan man skriva ut texten på datorn och limma fast på kortet, eller kommer det bli skrövligt då? Det kanske finns något annat sätt att fästa pappret på?

    Tacksam för tips och ideér! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden "Tackkort" efter hemlig vigsel utan gäster
  • Chicita

    När det gäller korten så kan du ju antingen skriva dom direkt på datorn, vika ihop och kanske klistra in ett kort på er också?

    När det gäller vad du ska skriva så kan du ju antingen köra något högtravande typ:
    Den xx/xx-2011
    Gifte vi oss i största hemlighet i XXkyrka

    Eller varför inte slänga ihop något lite snabbt, med ett nyårstema och skicka ut nyårskort.
    Underskrivna med
    Makarna xxxxxxxx

  • smygplanerar

    Våran fotograf har redan hjälpt oss med att beställa x antal kortfickor med bild på oss (ser ut ungefär som ett vanligt grattis-kort med ram runtom fotot) så tyvärr kan jag inte skriva ut text direkt på korten. Tror du att det går att klistra dit ett separat papper utan att limmet gör att det skrynklar ihop sig? Man kanske inte ska limma hela pappret då..

    Vilken bra idé att skicka ut nyårskort! Glad Det kanske man skulle göra, men då måste jag skynda mig så att dom hinner bli postade imorgon. Har laddat hem ett jättefint teckensnitt till datorn så nu gäller det bara att komma på den perfekta texten. Tack för tipsen!

  • Chicita

    Köp ett limstift eller så kan du använda såna fästkuddar som man använder för att fästa bilder i album.
    Då borde det inte bli några problem med att pappret skrynklar sig Glad

  • smygplanerar

    Fästkuddar - där har vi lösningen! Glad Måste ge mig ut på jakt efter sådana imorgon, vill helst slippa kladda och krångla med lim. Sitter och experimenterar med olika slags texter nu, lika bra att få ordning på detta en gång för alla. Tusen tack för din hjälp!

  • Chicita

    Jag köpte såna på Bokia. Dom är ju jättetunna, men man får ändå känslan av att det man fäster svävar lite lätt över ytan...
    Vi använde såna till våra tackkort (ett litet häfte med 4 kort helt enkelt, ingen text alls)

    Lycka till
    Visa gärna bild på resultatet sen Glad

  • smygplanerar

    Hann inte få iväg korten innan nyår men här är iallafall resultatet.. Glad Köpte ett finare papper med glitter på (syns inte så bra på bild) som jag använde istället för vanligt skrivarpapper.

    Framsidan:



    Slutresultatet:

  • lepaus
    smygplanerar skrev 2012-02-11 19:11:51 följande:
    Hann inte få iväg korten innan nyår men här är iallafall resultatet.. Glad Köpte ett finare papper med glitter på (syns inte så bra på bild) som jag använde istället för vanligt skrivarpapper.
    Jättefint! :) Det lila pappret var supersnyggt. Var har du hittat det?
  • smygplanerar
    lepaus: Wellpappen köpte jag i vår lokala bokaffär. Var nyligen på visit i en annan stad och i deras Gallerix-butik hade dom STORT utbud på dessa, så finns Gallerix i närheten av dig rekommenderar jag ett besök där! GladJuni 2012: Önskar jag hade hört talas om Fastik-lim lite tidigare. Köpte ett lim som skulle vara bra till papper och inte göra det skrynkligt men tyvärr blev det så iallafall. Så jag gick efter "Chicitas" tips och köpte fästkuddar från fotoaffären. Tog längre tid och det gick åt mååånga små fästkuddar då jag använde dessa både till wellpappen och pappret med text på. Men det var det värt i slutändan för vem vill ha skrynklor på ett viktigt kort som detta? Glad
  • Sebastiána
    smygplanerar skrev 2011-12-27 18:04:50 följande:
    Nu har det gått några månader sedan vi gifte oss i hemlighet och jag börjar bli stressad då jag vill skicka ut kort till våra släktingar. Vet inte riktigt vad man ska skriva på korten då ett tack inte passar in i detta sammanhang eftersom vi inte haft någon fest eller liknande efteråt.

    Har funderat på våra namn, datum och kyrkans namn. Men det känns lite småtråkigt.. finns det någon som har en rolig idé på vad man kan skriva?

    Vill inte skriva direkt på insidan av kortet då jag inte tycker om min handstil. Kan man skriva ut texten på datorn och limma fast på kortet, eller kommer det bli skrövligt då? Det kanske finns något annat sätt att fästa pappret på?

    Tacksam för tips och ideér! {#emotions_dlg.flower}
    Nej, det blir ju knappast fråga om tackkort i det här sammanhanget, mer som ett meddelande om att ni gift er.
Svar på tråden "Tackkort" efter hemlig vigsel utan gäster