• drumel­z
    Äldre 26 Dec 14:44
    3780 visningar
    15 svar
    15
    3780

    Vågar ni anta utmaning?

    Nån mer än jag som vill kick-starta det nya året med en Sockerfri- månad? Vi startar den 1 januari 2012

  • Svar på tråden Vågar ni anta utmaning?
  • durras­flikka
    Äldre 26 Dec 15:26
    #1

    Vi tänker bojkotta det längre än så här hemma, men får ta det en dag/vecka/månad/kvartal i taget. :P


  • Guffi
    Äldre 26 Dec 19:41
    #2

    Jag är med!!
    Du menar allt socker va? :) Frukt och nötter går an?

  • Strawb­erry
    Äldre 26 Dec 22:16
    #3

    Jag är på, men börjar redan imorgon! nu när värsta julfirandet är över är det slut med alla sötsaker och början på något nytt!! :)

  • Guffi
    Äldre 1 Jan 22:08
    #4

    Puffar lite! Många av oss har säkert redan satt igång - men det är ju roligare om man är fler!

  • durras­flikka
    Äldre 14 Jan 19:29
    #6

    Hur går det för er?


    Själv har jag inte ätit något godis/chips eller kakor sedan 12-slaget på nyårsafton. Har varit lite sugen, men kunde hålla mig trots att jag var i affären när suget kom.


  • Pertin­ax
    Äldre 14 Jan 19:46
    #7

    Jag började igår. Hade ett sockerfritt halvår för ett par år sedan och gick ner 4 kg trots att jag aldrig varit någon godisråtta. Men på slutet har jag haft sånt sug så det har varit svårt. Och så är det gofika var och varannan dag på mitt jobb, så det är svårt att undvika. Men nu jäklar! Imorgon är det 7 månader till vigsel, hinner bli snygg och fit tills dess.

  • durras­flikka
    Äldre 14 Jan 19:56
    #8
    Pertinax skrev 2012-01-14 19:46:03 följande:
    Jag började igår. Hade ett sockerfritt halvår för ett par år sedan och gick ner 4 kg trots att jag aldrig varit någon godisråtta. Men på slutet har jag haft sånt sug så det har varit svårt. Och så är det gofika var och varannan dag på mitt jobb, så det är svårt att undvika. Men nu jäklar! Imorgon är det 7 månader till vigsel, hinner bli snygg och fit tills dess.

    Mitt 7 månaders streck passerades för 3 dagar sedan. Har rätt många kilon att bli av med så om det kan gå lite lättare av att bara sluta med gottis så ska det gå. =)
    Nu är jag mammaledig men börjar jobba nu den 23:e och på jobbet så dricker många läsk och när de burkar/flaskor pantas så köps det godis till hela den avdelningen. :/ Blir svårast att låta bli där. Ska nog sätta upp en bild på klänningen jag vill ha (alt. en bild på hur jag såg ut när jag och m2b blev ihop) som extra sporre.
    Du kan inte säga på jobbet att du har godisförbud fram till bröllopet? Det ska jag ev. göra. =)


  • Pertin­ax
    Äldre 14 Jan 20:01
    #9
    durrasflikka skrev 2012-01-14 19:56:42 följande:

    Mitt 7 månaders streck passerades för 3 dagar sedan. Har rätt många kilon att bli av med så om det kan gå lite lättare av att bara sluta med gottis så ska det gå. =)
    Nu är jag mammaledig men börjar jobba nu den 23:e och på jobbet så dricker många läsk och när de burkar/flaskor pantas så köps det godis till hela den avdelningen. :/ Blir svårast att låta bli där. Ska nog sätta upp en bild på klänningen jag vill ha (alt. en bild på hur jag såg ut när jag och m2b blev ihop) som extra sporre.
    Du kan inte säga på jobbet att du har godisförbud fram till bröllopet? Det ska jag ev. göra. =)


    Haha, jo det kan jag säga. Men det blir inte lättare att se på när de äter tårta för det ;)
  • Äldre 14 Jan 20:02
    #10

    Jag provade detta sent i fjor. Jag klarade det inte mer än TRE dagar! Herregud vilket sockersug jag fick, kände mig svag, svimfärdig... vet inte hur mycket som var psykologiskt för jag tycker inte att jag äter speciellt mycket socker egentligen. Jag har lågt blodtryck.
    Men lycka till till er.
    Själv håller jag mig på min vanliga diet och tränar mer istället. Jag tror att det viktigaste är att man rör på sig!
    Jag ska ha en bar-ryggd klänning så jag vill träna armar och rygg lite mer än vanligt. Annars springer jag och simmar några gånger i veckan. Dock blir det lite mindre nu när det är kallt Oskyldig 


  • Pertin­ax
    Äldre 14 Jan 20:06
    #11
    pulmonate skrev 2012-01-14 20:02:16 följande:
    Jag provade detta sent i fjor. Jag klarade det inte mer än TRE dagar! Herregud vilket sockersug jag fick, kände mig svag, svimfärdig... vet inte hur mycket som var psykologiskt för jag tycker inte att jag äter speciellt mycket socker egentligen. Jag har lågt blodtryck.
    Men lycka till till er.
    Själv håller jag mig på min vanliga diet och tränar mer istället. Jag tror att det viktigaste är att man rör på sig!
    Jag ska ha en bar-ryggd klänning så jag vill träna armar och rygg lite mer än vanligt. Annars springer jag och simmar några gånger i veckan. Dock blir det lite mindre nu när det är kallt Oskyldig 
    När man väl kommer över sockersuget saknar man det inte. Jag har alltid tränat mycket och ätit bra, men när jag slutade med socker förra gången gick jag ändå ner 4 kg, trots att jag absolut inte var överviktig på nåt sätt. Känner mig ibland som en slav under sötsuget och tycker inte om det.
  • Äldre 14 Jan 20:17
    #12
    Pertinax skrev 2012-01-14 20:06:32 följande:
    När man väl kommer över sockersuget saknar man det inte. Jag har alltid tränat mycket och ätit bra, men när jag slutade med socker förra gången gick jag ändå ner 4 kg, trots att jag absolut inte var överviktig på nåt sätt. Känner mig ibland som en slav under sötsuget och tycker inte om det.
    Ja jag antog också att det skulle vara svårast i början, men jag klarade ändå inte att komma över den första perioden. Jag vill egentligen inte gå ner något utan vill mest komma lite mer i form, dvs lite fastare.. så det blir nog lite mer träning, men med sockret för min del.
    Lycka till er andra som är lite starkare mentalt än mig! :)
  • durras­flikka
    Äldre 14 Jan 20:54
    #13
    pulmonate skrev 2012-01-14 20:02:16 följande:
    Jag provade detta sent i fjor. Jag klarade det inte mer än TRE dagar! Herregud vilket sockersug jag fick, kände mig svag, svimfärdig... vet inte hur mycket som var psykologiskt för jag tycker inte att jag äter speciellt mycket socker egentligen. Jag har lågt blodtryck.
    Men lycka till till er.
    Själv håller jag mig på min vanliga diet och tränar mer istället. Jag tror att det viktigaste är att man rör på sig!
    Jag ska ha en bar-ryggd klänning så jag vill träna armar och rygg lite mer än vanligt. Annars springer jag och simmar några gånger i veckan. Dock blir det lite mindre nu när det är kallt Oskyldig
    Klart att man ska träna också, men varenda kilo jag kan gå ner extra är bara bra.
  • Pertin­ax
    Äldre 20 Jan 22:14
    #14

    En vecka idag. Har fått utstå tre utmaningar som har gått bra; först kom mamma förbi med vaniljmunkar, sen bakade min sambo rabarberpaj och idag fanns det MASSOR med chokladbollar på jobbet. Men istället för att äta allt detta socker har jag den senaste veckan promenerat 1,5 mil, genomfört 5 gruppträningspass på gymmet och simmat 1,5 km. Det går bra nu! Ska mäta och väga mig en gång i månaden fram till bröllopet. Spännande!

  • durras­flikka
    Äldre 20 Jan 23:08
    #15
    Pertinax skrev 2012-01-20 22:14:10 följande:
    En vecka idag. Har fått utstå tre utmaningar som har gått bra; först kom mamma förbi med vaniljmunkar, sen bakade min sambo rabarberpaj och idag fanns det MASSOR med chokladbollar på jobbet. Men istället för att äta allt detta socker har jag den senaste veckan promenerat 1,5 mil, genomfört 5 gruppträningspass på gymmet och simmat 1,5 km. Det går bra nu! Ska mäta och väga mig en gång i månaden fram till bröllopet. Spännande!
    Superduktigt. På söndag har jag varit godis/kak/chips fri i 3 veckor. Ska börja träna igen så fort där kommer in lite mer pengar, men fram tills dess ska det promeneras och donas här hemma.
Svar på tråden Vågar ni anta utmaning?