• ThereseOSven

missmoneypenny.nu

Hej alla! Är det nån som beställt klänning från www.missmoneypenny.nu?

Är dom bra i sånt fall och allt sånt? Kan ni rekomendera dom?

• Svar på tråden missmoneypenny.nu
  • Misswert

Hej!

Tickade in på sidan och blev också nyfiken om någon har köpt därifrån. De hade massa fina klänningar....

• Insanire

Jag köpte min klänning på en traderaauktion men jag är väldigt övertygad om att den var uppsydd av missmonneypenny.

Den är fantastiskt fin och bra sydd. .=)

• annelie1981

Jag har beställt min klänning från henne, budat hem på auktion. Den håller på att sys upp just nu, men än så länge är jag väldigt nöjd. Väldigt seriös och hjälsam. Återkommer med bild när klänningen är färdig

• annelie1981

Idag har jag hämtat min klänning på posten. Väldigt välsydd och fin, levde helt upp till mina förväntningar! Tyvärr är den för lång, men hellre för lång än för kort, det ska nog gå att fixa ganska lätt ändå.

annelie1981 skrev 2011-12-18 23:14:27 följande:
    Jag har beställt min klänning från henne, budat hem på auktion. Den håller på att sys upp just nu, men än så länge är jag väldigt nöjd. Väldigt seriös och hjälsam. Återkommer med bild när klänningen är färdig
  • lotzac

Jag är också nyfiken på missmoneypenny.nu. Hittade en klänning jag gillade där som jag också såg på Milly Bridal för samma pris. Så jag gissar att även missmoneypenny syr upp klänningarna i Kina. Är det någon som vet?

Och för er som har beställt, har det tagit 10-12 veckor som det står på sajten. Det är lite tajt för mig som ska gifta mig i maj.

• 1700tal

Det är ett svensk företag som säljer kinaklänningar från olika tillverkare, bl a från Milly Bridal. Fördelen att handla från ett svenskt företag är ju att ni har den svenska distansköplagen i ryggen.

Tänk bara på att majoriteten av bilderna från hemsidan är stulna bilder från orginalklänningar, vilket är olagligt i Sverige (men inte i Kina). Det är alltså inte samma klänning ni får hem, sen om den är bättre eller sämre är ju en annan femma. Milly Bridals klänningar möjligtvis undantagna, eftersom Milly brukar ta egna studiofoton...

• lotzac

Omdömena om henne på Tradera ser i alla fall väldigt bra ut. 2 negativa och över 200 positiva sedan hon startade. www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx

Det verkar stämma att de inte bara köper direkt från Kina utan från andra utländska sajter. Det lustiga är ju bara att den jag såg på Milly Bridal kostar lika mycket att köpa av missmoneypenny. Då finns det ju knappt någon anledning att köpa av en utländsk sajt där jag gissar att man får betala mer för att skicka och ofta läggs ju även c:a 8 % skatt på i efterhand när man köper på amerikanska sajter.

En annan sak jag gillade med den här svenska sajten är att de tar mycket mer exakta mått av kunden än de amerikanska som bara frågar om stuss, midja, byst och längd. Kanske kan det göra att storlekarna passar lite bättre? Men notera att det står i missmoneypennys köpvillkor att de får ha en felmarginal på +- 4 cm på alla måtten utan att kunden har rätt att reklamera.

Jag mejlar med henne nu för mer info. Har hittills fått snabbt och trevligt svar.

• 1700tal
    lotzac skrev 2012-01-29 10:45:04 följande:
    Det lustiga är ju bara att den jag såg på Milly Bridal kostar lika mycket att köpa av missmoneypenny. Jag mejlar med henne nu för mer info. Har hittills fått snabbt och trevligt svar.

Fast det är ju inte så konstigt, hon betalar betydligt mindre som återförsäljare. Men lite högre borde det ändå bli. Vilken var det du såg från milly? Kan du länka den från missmoney?

Förövrigt är det ingen dum idé att köpa via en svensk kontaktperson/företag ifall det går snett. Bara man inte blir skinnad på priset men så verkar det ju inte här.

• annelie1981

Jag är som sagt väldigt nöjd med min kontakt med missmonneypenny och det känns tryggt att det är ett svenska företag. Jag betalade med faktuar dva. betalade inte förrän jag sett klänningen. Missmonnypenny har även varit väldigt tillmötesgående nu när det visade sig att min klänning var för lång.

• lotzac
    1700tal skrev 2012-01-29 10:49:19 följande:

Fast det är ju inte så konstigt, hon betalar betydligt mindre som återförsäljare. Men lite högre borde det ändå bli. Vilken var det du såg från milly? Kan du länka den från missmoney?

Förövrigt är det ingen dum idé att köpa via en svensk kontaktperson/företag ifall det går snett. Bara man inte blir skinnad på priset men så verkar det ju inte här.

Absolut. Här kommer länken: www.missmoneypenny.nu/sv/brudklanningar-1/brudklanning-i-chiffong-5.html.

Kan ju också passa på att länka till bilder på samma modell fast uppsydd hos Milly: www.millybridal.com/v-nick-appliqu-d-style-wedding-dress-wg1410.html

Och hos My Love Bridal: www.mylove-bridal.com/real-sample-dress-column-beach-wedding-dress-rsd0001_p4793.html

Så man kan se lite mer hur resultatet blir. Money Penny har sagt att silverbården blir ljusare än i originalbilderna. Annars måste jag säga att jag tycker att den från Milly ser lite för puffig ut över magen. Det står liksom ut på ett sätt det inte gör i originalet eller den från My Love. Eller vad säger ni? Jag tycker det är ganska fina kopior annars.

När jag kollade på My Love Bridal så såg jag att priset är mycket lägre där. Bara $135 (fast då tilllkommer nog porto) mot 2300 kr hos Money Penny. Det är ju en viss skillnad. Sparar säkert en tusenlapp i slutändan. Frågan är ju om man säkrare får en fin klänning av Money Penny, då är det värt de extra pengarna.

Fördelen som redan har nämnts är att man kan betala med faktura hos Money Penny och du betalar man när man sett klänningen. Hon tar också själv en titt på klänningarna innan de skickas till kunden så att hon kan kolla av kvaliteten. Och till sist så råder ingen risk att behöva tull och moms eftersom hon skickar klänningen till dig från sig i Sverige. Importen har redan gjorts av Money Penny.
Svar på tråden missmoneypenny.nu