• AlwaysAndForever2012

HJÄLP, när har man i slöjan? syns verkligen frisyren då?

Idag var jag och testade brudklänningen igen. Nu hade de tagit bort tyllet under så den inte blev så stor och ändrat lite.testade cape , hårgrejs och slöja. Helt plötsligt passade jag i en kort liten slöja och bestämde migför ha det. bra för då syns inte märkena jag lyckas riva mig i nacken :)
    MEN nåt som slog mig r då bröllopsfrisyren. Den kommer ju knappt synas. Ska man välja ha frissa som syns eller slöja?
    Å om jag har slöja, ska man verkligen lägga ut massa pengar på frissa för nåt som inte kommer synas ändå???hmm..hur ska jag nu göra.
    för e klart frissan kan ju ändå lägga lite snyggt i luggen osv ändå..hmm.. kankse nån pärla och så?
    Har man i slöjan under fotografering,vigseln och kvällen? eller bara under vigseln? och ta ur den utan att förstöra håret?

• Svar på tråden HJÄLP, när har man i slöjan? syns verkligen frisyren då?
  • Chicita

Beroende på hur slöjan fästs så kan man plocka i och ur den utan problem, under förutsättning att man har en relativt fast håruppsättning.
    Om du har en knut eller liknande så fäster man slöjan ovanför eller  under den beroende på vilken effekt du är ute efter. Om slöjan är fäst i en kam så trycker man ju helt enkelt bara i den. Om något hår kommer på villovägar så är det bara att spraya lite och lägga tillbaka det.

Om du har en lösare uppsättning så måste frisören göra en hårvalk att fästa slöjan i så den inte glider ur. Detta brukar dom dölja med lite löst hår över valken. Men det kan rubba frisyren när man tar ur slöjan sen. Och det är oftast svårare att reparera på egen hand. Men har du nån kompis som är lite duktig med hår så fixar dom det säkert Glad

Vissa har slöjan hela dagen, andra tar ur den när dom är klara i kyrkan och med foton. Det gör du ju som du känner Solig

• AlwaysAndForever2012
    Chicita skrev 2011-12-17 20:13:47 följande:
    Beroende på hur slöjan fästs så kan man plocka i och ur den utan problem, under förutsättning att man har en relativt fast håruppsättning.
    Om du har en knut eller liknande så fäster man slöjan ovanför eller  under den beroende på vilken effekt du är ute efter. Om slöjan är fäst i en kam så trycker man ju helt enkelt bara i den. Om något hår kommer på villovägar så är det bara att spraya lite och lägga tillbaka det.

Om du har en lösare uppsättning så måste frisören göra en hårvalk att fästa slöjan i så den inte glider ur. Detta brukar dom dölja med lite löst hår över valken. Men det kan rubba frisyren när man tar ur slöjan sen. Och det är oftast svårare att reparera på egen hand. Men har du nån kompis som är lite duktig med hår så fixar dom det säkert Glad

Vissa har slöjan hela dagen, andra tar ur den när dom är klara i kyrkan och med foton. Det gör du ju som du känner Solig
    Hmm, :) Denna satt nog med en sådan där kam, som hon bara tryckte i mitt hår över tofsen jag hade i igår när jag testade.
  • Chicita
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-12-18 13:32:25 följande:
    Hmm, :) Denna satt nog med en sådan där kam, som hon bara tryckte i mitt hår över tofsen jag hade i igår när jag testade.
    Jamen då är det ju inga problem... Bara du har någon sorts uppsättning så är det ju bara att dra ur den.
    Ska du ha utsläppt hår så blir det lite större affär att få till något "osynligt" som den kan fästa in i som sagt. Men inte omöjligt...
  • thegedinstudio

Hej om du har en uppsättning kan du ha en slöja som man fäster under den, i nacken, då syns uppsättningen ändå.

Jag har haft kunder som vill ha slöja över uppsättningen under själva vigseln, sedan tar de bort den under festen. Då är det bäst att ha en slöja som har en "kam" , som bara sticks i uppsättningen och som du sedan bara drar ur.

/Makeup artisten

• thegedinstudio

ja fast det hade ni visst redan skrivit om, kammen alltså :)

Svar på tråden HJÄLP, när har man i slöjan? syns verkligen frisyren då?