• Tessie80

    Egna frimärken

    Hej!


    Jag har hört att man ska kunna göra egna frimärken att ha på inbjudningskorten och sedan även på tackkorten. Någon som vet hur man går tillväga för detta?


    Tack på förhand!


    /Tessie

  • Svar på tråden Egna frimärken
  • Chicita

    Egna frimärken kan jag inte tänka mig att man får göra. Sånt brukar vara straffbart, eller har i alla fall varit.
    Däremot kan man ju göra egna klistermärken att sätta på kuvertet vid frimärkena.

    Men jag kan ju ha fel

  • AndroSid
    Chicita skrev 2011-12-15 17:33:58 följande:
    Nähäpp jag hade visst fel...
    Vet att det var förbjudet förut att försöka göra egna frimärken eller något som skulle likna frimärken.

    Men nu går det visst utmärkt om man gör det via posten Flörtwww.posten.ax/department.con?iPage=63
    Om man bor på Åland ja!
  • AndroSid
    Niini skrev 2011-12-15 18:22:28 följande:
    Överlag om man bor i Finland ;)
    Om du vill ha dina egna frimärken stämplade filatelistiskt kan du skicka dem till Posten Åland Frimärken. Mina frimärken måste postas från Åland.
    Jag kanske fattade ovanstående rad fel, men jag trodde man var tvungen att posta från Åland med de där egna frimärkena? Tungan ute
  • Chicita
    AndroSid skrev 2011-12-15 18:13:34 följande:
    Om man bor på Åland ja!
    Jamen förlåt då... Jag googlade och det där dök upp jag såg inte att det var från Åland Tungan ute
  • Niini
    AndroSid skrev 2011-12-15 18:29:55 följande:
    Om du vill ha dina egna frimärken stämplade filatelistiskt kan du skicka dem till Posten Åland Frimärken. Mina frimärken måste postas från Åland.
    Jag kanske fattade ovanstående rad fel, men jag trodde man var tvungen att posta från Åland med de där egna frimärkena? Tungan ute
    Det där ja, men fastlandets post erbjuder också möjlighet att göra egna. En bild säger mer än tusen ord - verkkokauppa.posti.fi/PublishedService&freePage=2020 :)
  • Chicita

    Ingen som kan hitta något motsvarande från Sverige åt TS eftersom jag uppenbarligen inte kunde Googla denna gång Oskyldig

Svar på tråden Egna frimärken