• nuså

    Nån som jag i Stockholm?

    Jag bröjar bli lite lätt trött på mitt eget sällskap...
    Har en fästman (gifter oss i sommar) som är underbar på alla sätt och vi har två småttingar ihop och att vara med dem är det bästa som finns.
    Men. Jag är egen företagare och jobbar hemifrån och träffar därför väldigt sällan andra vuxna vilket börjar kännas trist.
    Jag och mina vänner från tidigare har glidit isär eftersom vi lever så olika liv (jag blev småbarnsmamma vid 21 och de är kvar i sina ungdoms-/singel-/nattklubbliv som jag inte är intresserad av).
    Så, jag undrar om det finns nån stockholmare som är ungefär som jag som skulle vilja ses eller bara höras av på mail... Prata om bröllopsplaner, godaste maten, knäppaste ungarna, finaste promenaden, svärföräldrarnas egenheter, det deppiga vintermörkret, eller vad som helst...
     

  • Svar på tråden Nån som jag i Stockholm?
  • Mela01

    Känner igen mig lite grann i det du skrev ang. vänner och barn och sitt egena sällskap Glad

  • nuså

    Ja, det är trist när vänner glider isär men har man helt olika liv är det ofta svårt att hålla kvar en relation...
    De bekanta  jag har fått via barnen har jag också svårt att komma nära eftersom de ofta är bortåt 10 år äldre än jag och vi har väl egentligen bara barnen gemensamt...
    Är du också egen företagare? Eller kanske hemma med barn? 

  • Mela01

    Ja jag va den ända som skaffade barn som ung av mina vänner och Än i dag har typ inga skaffat än o lever ute livet. Så man tappar lätt kontakt Rynkar på näsan Nej jag e ingen egen företagare, jag jobbar inom vården. Mitt schema e inte det bästa eller direkt barnfamilj anpassat Obestämd

  • Cantaton

    Jag har en fantastisk sambo men inga barn. Däremot känner jag av samma ensamhet som du. Jag är egenföretagare, jobbar hemifrån, och har av tjänstens inneboende karaktär mest uppdrag kvällar och helger (på av kunden vald plats). Det innebär att jag också sitter ensam på dagarna då både sambo och vänner jobbar. Väldigt frustrerande! Jag bor i norrort. Var bor du?

  • nuså

    Mela01: Jag tycker att det är trist att det är så få som skaffar barn unga. Det är ju nu man orkar. (Ska strax hämta barnen från dagis och gå ut och åka pulka innan middan Skrattande ). Men många känner väl krav på stadig ekonomi och annat sånt...
    Jag har faktiskt funderat på att jobba inom vården men de obekväma arbetstiderna och det allmänna slitet gör att det inte känns som att det är värt det... Tyvärr... Trivs du ändå?

    Cantaton: Sjunger du? (gissar från ditt alias) Roligt i så fall =) Själv har jag aldrig kunnat sjunga...
    Jag bor i västerort. 

  • Cantaton
    nuså skrev 2011-12-19 14:39:13 följande:
    Mela01: Jag tycker att det är trist att det är så få som skaffar barn unga. Det är ju nu man orkar. (Ska strax hämta barnen från dagis och gå ut och åka pulka innan middan Skrattande ). Men många känner väl krav på stadig ekonomi och annat sånt...
    Jag har faktiskt funderat på att jobba inom vården men de obekväma arbetstiderna och det allmänna slitet gör att det inte känns som att det är värt det... Tyvärr... Trivs du ändå?

    Cantaton: Sjunger du? (gissar från ditt alias) Roligt i så fall =) Själv har jag aldrig kunnat sjunga...
    Jag bor i västerort. 
    Ja, det gör jag :) Och tycker att det är fantastiskt roligt. Apropå barn - jag har alltid velat ha barn ung, men om någon ska få bestämma i ett förhållande känns det som att det är den som vill vänta snarare än den som vill ha tidigt - för allas skull. Så jag väntar snällt. :)
Svar på tråden Nån som jag i Stockholm?