• Hemlig­brud
    Äldre 13 Dec 23:29
    3808 visningar
    5 svar
    5
    3808

    111213 Nu är vi gifta! I regn och rusk!

    Tänk nu är jag gift och därmed äkta maka till min äkta man! Helt underbar dag. Ni som läst innan vet att vi hade tio dagar på oss från start till mål. Tio dagar innan bröllopsdatumet bestämde vi oss alltså för att gifta oss efter att ha varit ett par i snart 23 år och med halvvuxna barn. På tiden eller hur Flört

    Hindersprövningen lyckades vi få på tre dagar, normalt tre veckor, min man kan tydligen fjäska! Och ringen som jag själv "plockat ihop", alltså valt ring för sig, infattning för sig och diamant för sig, blev klar i morse! Snacka om att dom har jobbat på hos guldsmedjan. Och blommorna och beställd tårta hämtades också vid middagstid i dag.

    Hem och på med kläderna, fixa smink och hår och sen blommor i grabbarnas kavajer, för att möta upp fotografen halv två.

    UTE!

    Och idag har det blåst och regnat hela dan och till detta två ynka plusgrader. Vad göra? Det bästa av situationen såklart! Det är ju vår dag och då ska inte vädergudarna få stoppa oss. Letade upp ett litet lusthus vid ån där vi kunde vara inne fast ute. Jag med gummistövlar på fötterna innan jag byta om till finskorna. Kappan över den tunna korta klänningen. Sen var det bara av med allt och börja agera! Kort från alla håll och vinklar, titta hit, titta på blommorna, titta på varann osv. SkitKALLT men skitKUL Solig

    Sen upp på backen för att ta lite "gröna" bilder. Klaffs klaffs ner i geggan, skratt skratt skratt för vi såg så tokglada ut, fast med stelfrusna händer och fötter (jag iaf, de andra hade ju både skjorta och kavaj och långbyxor med riktiga skor och strumpor) och klirrklirr när vi skålade i bubblet med våra stelfrusna händer!

    Två personer hade vågat sig ut med sina hundar denna regnblåsiga Luciadag och glodde långt efter oss och var nog glada att dom redan hade sitt på det torra haha Flört

    Efter en timme ute i snålblåsten kom vi så äntligen hem och kunde värma oss en stund framför brasan innan våra föräldrar kom "på en enkel Luciafika". I hallen fick dom avlägga ett löfte om att inte sprida detta vidare, som vi nu kommer berätta, till någon före klockan tolv i natt. Dom blev oroliga och undrade vad som stod på. Min mamma trodde jag var gravid Cool Dom fick veta vad som gällde, chockade förståss, bara på med kläderna och in i bilarna igen och köra mot kyrkan där präst och fotografen mötte upp. 

    Där gick vi igenom lite snabbt akten sedan samlades vi alla där framme. Vi började med att sjunga "Du vet väl om att du är värdefull", sedan var det traditionella vigseltexter, frågorna och löften. Efter det sjöng vi "Till din blomstrande äng", min favoritpsalm. Sen blev det böner, välsignelse och psalm (84, klassiker) igen. Sedan ett litet bröllopstal av prästen för att sedan gå ut till tonerna av "Änglagård". Pampigt och fint.

    Sedan blev det lite prat med prästen och så innan vi for hem och fortsatte på "den lilla Luciafikan" Flört  med äkta bubbel, chokladmoussetårta och jordgubbar. Mums!

    Vi hade bokat bord och skulle varit ut och ätit bara vi fyra i familjen, men vi var så trötta efteråt så vi tyade inte. Vi beställde hem pizza som vi åt direkt ur kartongerna, mannen min med mjölk till och vi andra tre med cocacola, allt i kristallglas!

    Sen föll vi ihop i soffan och höll på att somna!

    Vilken dag! Förfrusna fingrar och tår, leriga finskor, blöta kavajer, vindpiskat hår - men med en fantastiskt inre värme och glädje!  Ett "regnochrusk-bröllop" kan bli hur fint som helst. Bara man räknar med att det är kallt, många filtar att värma sig med, glöm inte vantar, det gjorde vi...... Det är bara man själv som kan göra det bästa av det och det gjorde verkligen vi. Vi hade så kul från början till slut. Och en fantastiskt duktig fotograf, tillika kollega till mig!

    Nu väntar vi bara på reaktionerna i morgon från släkt och vänner, då kommer det nämligen annons i lokaltidningen!

    Men nu ska vi hoppa i säng och ha annat kul för oss (om vi orkar....Tungan ute )

    Många kramar från en "hemligbrud" 

  • Svar på tråden 111213 Nu är vi gifta! I regn och rusk!
  • Äldre 13 Dec 23:42
    #1

    Åh va underbart att ni fick en sån härlig (men intesiv) dag Skrattande Låter super mysigt & du har tagit dagen för precis vad den ska vara, helt underbar trots väder & vind {#emotions_dlg.flower}
    Önskar er all lycka i framtiden & hoppas att ni får ett långt & lyckligt äktenskap Skål

  • Emelie 87
    Äldre 13 Dec 23:44
    #2

    Grattiiiiis!

    Jo ett bröllop är ett bröllop i allra högsta grad i vilket väder som helst och det lät verkligen som ni hade kul vädret till trots. :) 

    Kram!


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Äldre 13 Dec 23:45
    #3

    Och stort lycka till i livet som man och hustru! :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • annapa­nna88
    Äldre 13 Dec 23:48
    #4

    Stort grattis! Tycker det låter som ett underbart spontant bröllop! Och vad gör väl lite regn? ;)

  • Äldre 14 Dec 00:56
    #5

    Åh....jag känner också ibland för ett sånt där spontant bröllop...men sen i nästa sekund undrar jag om jag skulle ångra det, eftersom jag som alltid viljat ha ett bröllop med kyrka, släkt, vänner, mat och lite dans. Men sen kommer jag ihåg att det kommer det nog ändå inte att bli även med förberedelser i månader....så, varför inte..? Vi får se . Hoppas du har haft en underbar dag

Svar på tråden 111213 Nu är vi gifta! I regn och rusk!