• AlwaysAndForever2012

Hur många öl/cider bör man räkna per person??

Hej, vi ska ha bar och funderar på hur mycket vi bör köpa in egentligen. Det är ju enhel del pengar att lägga ut, även om vi får lämna tillbaka det som är kvar. Ogillar att ligga ute med massa pengar i onödan och för den delen hitta pengarna till det hehe.
    Så jag börjar räkna på nu hur mycket jag egentligen kan behöva köpa till ca 40 drickande personer? Jag tror hälften av dom trycker lite mindre än den andra hälften så att säga hehe.. Tips tack

• Svar på tråden Hur många öl/cider bör man räkna per person??
  • SnartJohnsfru

oj...svårt att svara på! Undrar oxå..!!!!

• TheD

Jag tror vi betalade för 42 flaskor öl (akoholfri). Där vi var så fylldes det bara på. Vi var totalt 50 gäster men långt ifrån alla drack samma sak ;) Om jag kan hitta fakturan så får jag exakt summa men jag tror det var så.

• SnartJohnsfru

Fast nog tror jag folk dricker mera om inte ölen är alkoholfri?*!

• TheD
    SnartJohnsfru skrev 2011-12-11 19:36:49 följande:
    Fast nog tror jag folk dricker mera om inte ölen är alkoholfri?*!
    Ingen aning. Jag dricker varken ena eller det andra Flört Jag hoppas folk inte dricker mer pga att det är alkohol men det är ju jag... :)
  • SnartJohnsfru

Våra kompisar och släkt dricker säkert iaf 5 öl var. (alkohol)
    Vi ska ju ha jordens fest ;)

Middag redan vid 17, sen är det fest till tidiga morgonen! :)

• Sirenne

Hur ser det ut med middagen före? Vad dricks till maten och hur mycket av varje? Och föredrar gästerna öl eller vin eller drinkar? 
    Vi ska också ha bar (öppen), men sällskapet är väldigt blandat, så det blir till att gardera sig - jag avskyr när det tar slut
    Till middag räknar jag: 1 glas vin/1 öl (1 33cl) till förrätten, ½ flaska vin/1 öl (50 cl) till varmrätten,  till desserten 1 litet glas dessertvin/person, avec till kaffet: ca5-6 cl/person. 
    Till den öppna baren yttterligare ½ flaska vin/vindrickande person, 3-5 öl (33-50 cl) per öldrickare, beroende på sort. Vi kommer även ha alkohol att blanda drinkar med, samt lite whiskey. Jo, jag vet att det låter mycket, men våra familjer är väldigt intresserade av just mat &dryck!

Ja, sedan komemr det ju naturligtvis finnas champagne till brudskålar och snitta vi serverar direkt efter  vigseln, medan vi fotogarferas och lokalen dukas om till sittande middag.
    Hjälpte det något?

/Sirenne 

• AlwaysAndForever2012
    SnartJohnsfru skrev 2011-12-11 19:59:44 följande:

Vi gifter oss kl 17 och maten börjar nog serveras vid 19.
    Hmm, de får ju en till maten. vin,cider eller öl.
    men sen i baren e det bara cider och öl. lättast.
  • TheD
    SnartJohnsfru skrev 2011-12-11 19:59:44 följande:

Då låter 5 öl väldigt lite! Jag tänker på fester man har varit på där de som dricker öl häller i sig runt10-15 öl... Hm..ja det är ju ingen lätt fråga.
  • SnartJohnsfru

Tror du att bara en till maten räcker???

Vi ska ha överdrivet mycket av allt. Vill inte att nåt tar slut.
    Vi sparar ju det som blir kvar :)

• helsingebrud

Vi har snittmingel med bål som "förrätt" blir både snittar, sushi, plockmat, grönskasstiscks mm
    räknar med 3dl bål eller någon öl /p
    Detta beräknas starta ca 17.30

buffe kl 19 med varma och kalla rätter samt sallader
    beräknar ½flaska vin eller 2 små öl / p
    efter det har vi ost och choklad frossa med dryck 1 glas vin

kl 22 kaffe med avec
    tårta med champagne

kl 01 vickning, varmachips, pizzabullar med tillhörande öl / vin (1st)

Gotlandsdricke komer finnas tillgänglig under hela kvällen och natten
    Räknar med att festen avtra något runt två men fortsätter sedan i badbaljan till fyratiden

Vi har partyglada vänner och kommer vara ca 130p varav ca 95 dricker alkohol

Baren kommer vara bemannad under hela kvällen där vi kommer servera drinkar, cider, vin och öl

räknar med att det kommer snitta på 8 öl el glas vin / p under en tid på 9 timmar

Svar på tråden Hur många öl/cider bör man räkna per person??