• FinLisa

Om man inte har någon toastmaster?

Puh va mycket det är att tänka på! Har varit på två bröllop i mitt vuxna liv och känner mig lite lost. Det här med tärnor och bestman är ju inget man måste ha. Men ev. kommer vi ha en varsin, jag kanske har två tärnor då jag inte kan välja. Min bild är då att dessa är med under dagen och hjälper mig, vi kanske går o sminkar oss ihop samt är med där framme i kyrkan. Det är så jag skulle vilja ha det.

Men det här med toastmasters! Vi har nog inga som vill ta på sig det! Vad gör man då? Vi har funderat och kommit fram till att inget av våra kompispar kommer vilja, möjligen tjejen men ingen av killarna. Mina tärnor skulle kanske vilja, men blir det fel att ha dessa två tjejer till både tärnor och toastmasters (eller vad det nu heter när tjejer är det). Ingen annan av gästerna kommer nog våga ärligt talat. Det är ju en del, man vill ju att några samlar ihop folk vid ankomsten till festen, säger några ord om kvällen, sen är det väl mest att hålla reda på och presentera de olika talarna?

• Svar på tråden Om man inte har någon toastmaster?
  • Chicita

Om det är en tjej så heter det toastmadame Glad

Om någon av tärnorna vill ta på sig uppdraget så låt den/ dom göra det.

Vår toastmaster (eller rättare sagt två, vi bad en och han bad en av sina söner att assistera honom) höll i allt som hände på festen. Alltså vi bokade det vi ville ha, men dom tog över och skötte festen åt oss så vi inte behövde hålla koll på underhållningen, maten, serveringspersonalen och allt sånt. Så det var ett enormt jobb dom la ner.

• FinLisa

Oj va skönt!! Nåt sånt kan vi nog inte förvänta oss men om dessa två skulle ställa upp vill de nog gärna ändå planera lite ihop med oss för skojs skull. Toastmadame it is :)

• Strawberry

Vi kommer att ha en tjejkompis till mig, vi frågade henne och hon blev jätte glad. Vi sa att det var helt upp till henne om hon ville göra det själv eller ta hjälp av någon annan, hennes partner eller någon av våra gemensamma kompisar. Hon kände att hon klarade av att göra det själv och det passar oss perfekt!! Hade hon inte velat hade vi nog frågat min pappa, en person vi båda litar på, tycker om och så är han jävligt rolig!! =) Tostmaster/madame kan vara vem som helst så länge ni känner att den personen skulle göra ett bra jobb. =)

Svar på tråden Om man inte har någon toastmaster?