• ehlin82

    Thailand?

    Har så smått börjat fundera på bröllopsresa. Gifter oss juli 2012 och vill iväg på bröllopsresa oktober/november.

    Har snöat in lite på Thailand. Vi har ingen jättebudget så därför verkar det som ett bra alternativ.

    Vi har aldrig varit där så tar tacksamt emot tips från er som varit. Vart i Thailand ska man semestra och varför? Har ni några specifika hotell att rekommendera?

  • Svar på tråden Thailand?
  • TheD

    Vi var på bröllopsresa till Thailand 4 veckor sep/okt.  Bodde på ett jättehärligt hotell som ett annat par från BT bodde på några veckor innan oss :) Cape Sienna, Kamla Beach Phuket. Men i Thailand kan man mer eller mindre åka var du än vill så att säga. Läs om de olika resmålen och fundera på vad det är ni vill ha.

    Kamala- VÄLDIGT dött under lågsäsong. Lite för liten strand för vår smak men några restauranter var mmmmmm!
    Patong-  gillar vi inte. För mycket folk och FESTANDE. Man behöver en semster efter en tid där. Men shopping i gallerian där får tummen upp!!!
    Karon-  bodde vi på förra gången. Helt ok! Fast nästa gång vi åker blir det nog Kata beach. Mysigare område och det finns som ett litet centrum....litet!

  • SaJo1981

    jag tipsar om att INTE åka till Phuket överhuvudtaget, finns massa andra dunderresmål i Thailand som inte är så överexploaterade än!

    Vi var på bröllopsresa till Thailand nu i november, var på Koh Chang (White sand beach) lagom tempo, fina stränder, god mat, billigt och trevligt folk!

    Ligger cirka 30 mil från Bangkok om man åker bil men det går att flyga inrikes till Trat och sen ta en taxi....tar 40min att flyga=)

     

  • Strawberry
    SaJo1981 skrev 2011-12-08 22:03:27 följande:
    jag tipsar om att INTE åka till Phuket överhuvudtaget, finns massa andra dunderresmål i Thailand som inte är så överexploaterade än!
    Håller med! Phuket är vackert, men det är för mycket turister och priserna är nästan som hemma, inte värt det! Finns s många andra platser i Thailand, eller varför inte Vietnam?

    Hur länge kan ni vara borta och vad är ni ute efter, är det bara sol och bad, shopping, turistande eller kanske äventyr? Mest får ni helt klart ut av resan om ni inte bokat upp er för mycket innan utan åker runt lite och upptäcker olika områden.. 
  • augustesen

    Som alla andra skulle jag säga - åk inte till Phuket! Var där förra vintern och visst härligt väder men shit så turistigt och tycker inte alls det var någon höjdare. Vi bodde vid Tri Trang utanför Patong, lite mer enskillt men nej åk någon annanstans :) Thailändarna är så söta, turisterna not so much ;)

  • SnartJohnsfru

    Koh samui är absolut finast och bäst.... väldigt romantiskt och fint :)  Vart i Thailand en del :) Vi åker dit nu i feb :)

  • pernillaochhenrik

    OM ni inte absolut känner för att vara på samma ställe under hela resan så kan jag rekomendera att ta ett par ställen.. Det finns massa fina öar och annat som man kan åka till där det är lite mindre folk! Thailand är jättefint och mysigt.. På rätt plats!! Lycka till!

  • livliness

    Jag har varit i Thailand 2 gånger, 3 veckor varje gång och har varit runt om på lite olika ställen.
    Orten Ao Nang är helt klart min favorit! Lagom litet med ett bra utbud av restauranger och shopping. Stranden i Ao Nang är inte mycket att hurra för men man kan lätt varje dag ta Longtailbåtarna ut till olika paradisstränder som ligger endast 10-20 min bort beroende på vilken strand man väljer, helt underbart!!!

    Phuket är med toppen tycker jag, men jag håller mig till Kata Beach, fin strand och också lagom stort :) Där bodde jag på ett riktigt fint hotell som heter Phuket Kata Resort, rekomenderas varmt! :)

    Glöm ej heller att åtmindstonde över dagen besöka Phi Phi Islands, MAGISKT!

    Vår bröllopsresa går också till Thailand vintern 2012/2013, då ska vi till Khao Lak, Phuket och Ao Nang :)

    Oavsett vart ni väljer att åka i Thailand så kommer ni få det underbart! Thailand är fantastiskt vackert!

  • ehlin82

    Tusen tack för tipsen!

    Har kollat runt på lite hotell och fastnat för hotell som erbjuder spa. Har ni några erfarenheter av detta? Går det lika bra att gå till något vanligt spa? Blir det billigare?

    Hur är det med vädret i oktober och november. Har förstått att det regnar en del i oktober. Går det ändå att åka? Eller skulle man bli besviken?

  • TheD
    ehlin82 skrev 2011-12-09 18:12:54 följande:
    Tusen tack för tipsen!

    Har kollat runt på lite hotell och fastnat för hotell som erbjuder spa. Har ni några erfarenheter av detta? Går det lika bra att gå till något vanligt spa? Blir det billigare?

    Hur är det med vädret i oktober och november. Har förstått att det regnar en del i oktober. Går det ändå att åka? Eller skulle man bli besviken?
    Hotell med spa är i regel dyrare även om det är billiagre i Thailand. NU avskyr jag massage men alla de runt om jag känner älskar det och de som har tagit massage i Thailand har några fått den bästa passagen på stranden eller i en liten skönhetssalong som det kryllar av...... Men det är ju bara att prova :)
Svar på tråden Thailand?