vill bli förlovad, någon annan med samma "problem"
Jag vill verligen förlova mig med min älskling. Vi har pratat om förlovning och giftermål i flera månader, av och till. men ingenting händer.
Senast igårkväll pratade vi om det. och vi kollade olika förlovningsringar och vi hittade ett par, superfina förlovningsringar i titan. Han är dock pank nu eftersom han har köpt en massa julklappar, han sa att ifall han hade haft pengarna så hade han köpt dom för att spara dom till det "rätta tillfället".
han säger att han är säker på att det är mig han vill spendera sitt liv med, att det är mig han vill gifta sig med... men ändå vill han vänta med förlovningen.
jag förstår honom, för han vill vänta med förlovningen tills vi har råd att gifta oss 1-2år efter förlovningen, nu har jag dock ändrat mitt synsätt på den tiden. Eftersom jag har insett att det inte är tiden mellan förlovning och giftermål som är av betydelse, utan det faktum att man ska gifta sig som betyder något.
Jag blir lite smått less på det här eviga väntandet. jag är otålig. Det vet jag, men jag kan inte hjälpa det.
Jag är 110% säker på att han är den man jag vill spendera resten av mitt liv, han är den jag vill ska bli min man och pappa till våra framtida barn, jag älskar honom så mycket och vill bli hans fästmö.
Men han bara vill vänta och vänta... vilket gör min ännu mer otålig. För han kan inte ens riktigt ge mig en tidsram att hålla mig inom, för han vågar inte lova något eftersom han inte vet hur det blir med jobb och sådant i framtiden...
och jag vill ha en tidsram. men han kan inte ge mig en och det gör mig väldigt less faktiskt...
någon i en liknande situation? hur hanterade ni det? hur tacklade ni det hela liksom?