• Silket­uss
    Äldre 6 Dec 21:37
    1147 visningar
    1 svar
    1
    1147

    Kostymerna är jättefina! :-)

    Idag hämtade vi ut våra söners kostymer. Jag har beställt dem från ebay, och de var mycket finare än jag trodde att de skulle vara. Kavaj och byxa är i mörkaste chokladbrunt med benvit(ivory) skjorta, väst och kravatt. Tänk att de kunde vara så pass fina, och så välsydda. Vi betalade strax över tusen kr för tre set med fem delar i varje. För mig känns det som ett riktigt fynd. Jag kan utan vidare tänka mig att handla därifrån igen, när de vuxit ur dessa. Bara för att de ska ha snygga kostymer till finare tillfällen :-P

    Åh, ni skulle ha sett så malliga de blev, kände sig jättefina och ville spegla sig. Men eftersom vi har katter, åkte de raskt undan igen och hänger nu i min garderob. Kostymerna, alltså...inte sönerna. Förutom att de behöver läggas upp, och att de behöver ha skärp(heter det det till grabbar också?), och är aningen stora runt magen...sitter de väldigt bra. Men vad gör man, när man har en pappa som är lång som en flaggstång och slank? Alla tre har ärvt hans kroppsbyggnad, det kan vem som helst se. De hinner aldrig växa i sina byxor i midjan, innan de vuxit ur dem på längden. Då spelar det inte så stor roll att mamma är kort och rund som en köttbulle...även om jag själv är stolt över att få tillbaka alltmer av min midja mm som varit mystiskt borta under en längre tid. Jag är så stolt över mig själv, för jag har gått ned mer än tio kg enbart genom att jag har tränat en till två gånger i veckan, på sjukgymnastiken!!  

    Hrm, nu babblar jag igen. Men jag blev så glad över hur fina kostymerna var, att jag bara måste berätta det för någon, och då kändes det bra att kunna berätta det här.  

  • Svar på tråden Kostymerna är jättefina! :-)
  • angela­pa
    Äldre 6 Dec 23:25
    #1

    Kul! Du kanske vill dela med dig med bilder och vilken säljare ni använde?

Svar på tråden Kostymerna är jättefina! :-)