• KakanMackan

    Stolsöverdrag

    Någon som sytt egna stolsöverdrag? Hur gjorde du? Svårt? Jag kanske tar mig vatten över huvudet :-/ Eller min mamma rättare sagt hihi

  • Svar på tråden Stolsöverdrag
  • annelie1981

    Jag har inte börjat men jag och min mamma ska göra. Men vi tänker göra en enklare variant där man bara klär in själva ryggen. Blir som en påse som man trär över ryggen.


     


     

  • annelie1981

    Så här menar jag. OBS inte min bild utan ajg har hittat på nätet


  • Chicita

    Vi gjorde bara långa remsor av tyg som vi la från sitsen och upp och över stolsryggen.
    Funkade jättebra Glad

  • AnnaAK

    Jag skulle säga att det är en tidskrävande uppgift, vad jag har förstått, har inte gjort själv.
    Jag gjorde däremot askar till alla mina gäster och det skulle jag inte göra om.
    För den lilla detalj som det faktiskt är så skulle jag inte lägga ner den tiden, beroende oxå på hur många gäster man har. Gör hellre som de nämn ovan eller köp lakan och knyt, finns många trådar om det och även en video på internet om hur man ska göra.

    det skulle jag tipsa. lägg tiden på nåt annat istället :)

  • KakanMackan

    Tack för alla era tips Det uppskattas! Har inte bestämt än hur vi ska göra. Känns såklart som lite mycket jobb men det skulle göra så mycket för helheten i lokalen.. Stolarna är väldigt blåa så det skär sig till det andra.. Ska fjäska lite för mammsen

  • Växjöbrud2011

    Hej!
    Jag la upp samma fråga för bara nån dag se, och fick den här länken att kolla på. Behöver inte sy nåt alls :)

    " target="_blank">

  • hjgs

    haha okej jag kommer ha en drös över efter juni nästa år men inte tillräckligt många...

Svar på tråden Stolsöverdrag