• Lalska­rE
    Äldre 29 Nov 15:11
    3920 visningar
    4 svar
    4
    3920

    Hjälp mig med mitt frieri

    Jag hoppas att jag la denna tråden rätt, för jag tycker det här passar bäst i tal och dikter än vad det gör i frieri... 

    Jag vet precis hur jag ska göra när jag ska fria till min man. Han ska få följa ett snöre genom hela huset och efter vägen så ska han ta med rosor, vid varje ros ska det finnas ett kort där det står något fint... Typ jag älskar dig, jag vill vara din förevigt och så vidare.

    Han ska samla på sig 10 rosor, den tionde rosen är vid slutstationen, alltså mig... och ska således sluta med "vill du gifta dig med mig?"

    Jag skulle vilja att texten som ska stå på korten ska vara som en dikt, men man skriver en rad på varje kort - fattar ni?

    Från början tänkte jag ha rosspråket, men det vart ju lite tokigt på vissa ställen som vid tre rosor står det: När får jag träffa dig igen... passar ju inte riktigt in tycker jag.

    Finns det någon som vill och kan hjälpa mig få ihop något fint?? Snälla, snälla, snälla - det skulle betyda så mycket för mig!! 


  • Svar på tråden Hjälp mig med mitt frieri
  • Lalska­rE
    Äldre 29 Nov 17:20
    #1

    Ingen som vet någon bra dikt man kan fria med?? 


  • Sofi K
    Äldre 29 Nov 18:47
    #2

    Min första tanke var att... varför inte ta en kärlekssång och ta varje rad i refrängen till ett kort?? Om ni har någon "er sång" eller bara en fin kärlekssång? Finns ju några galet fina "love of my life" heter en. Sjöng för övrigt Brolles "Det är hon" i funk-stil på ett bröllop i våras. Fast vi bytte ut varannan rad till "han" och "honom".
    Menar bara att det inte MÅSTE vara en smäktande ballad :)


    STORT lycka till!! Det är det häftigaste man kan göra att fria till son stora kärlek!

  • Lalska­rE
    Äldre 29 Nov 19:19
    #3

    Jättetack för ditt svar. Nu när du sa det så kom jag på att det ju faktiskt finns ett antal fina sånger där man kan låna textrader... Så fånigt egentligen, skrev den här tråden och läste därefter efter passande låtar att ha på ett bröllop. Tror inte mina kontaktpoler i hjärnan riktigt fungerar :D


  • Sofi K
    Äldre 2 Dec 17:58
    #4

    ingen fara. När det gäller sånnahär tillfällen blir man lite snurrig och tappar en del saker som annars skulle vara självklara :)

Svar på tråden Hjälp mig med mitt frieri