• lyckaa

    Buss till festen? Bara 20 min?

    Jag funderar på hur folk ska ta sig från vår kyrka till festlokalen. Till kyrkan kommer folk ta sig kommunalt. Till lokalen sen så måste man både ta pendel och sedan buss en liten stund, men den totala resan tar bara 20-25 min. Är det lönt att fixa en buss till folket? Det är ändå sthlm. Visst hade det varit bekvämt för gästerna men det är bara en liten guldkant känns det som. Vår budget är också lite sisodär.
    Ni som fixar buss till era gäster? Hur långt är det mellan er kyrka och lokal? Finns det en gräns...

  • Svar på tråden Buss till festen? Bara 20 min?
  • Lebendig

    Vi kommer troligen att ha buss från närmaste stad för våra långväga gäster. Stad till kyrka är tio mil. Så jag hoppas sedan att den bussen kan ta gäster mellan kyra och lokal på ca en kilometer. När vi var i sthlm på bröllop senast fick vi åka buss, vilket var rätt skönt för en som inte är så hemma i huvudstaden! Men om alla gästerna är hemma i sthlm ser jag det inte som ett problem att ta sig för egen maskin. Bara man förtydligar att det kanske krävs att man ska gå lite längre sträckor. Folk brukar inte ha så fotriktiga skor till brölllop...

    Fast om alla ska ta sig själva måste man kanske ha med i tidsberäkningen att folk anländer vid lite olika tid för man kanske missar pendeln osv.

  • lyckaa

    Det var bra tips att tänka på, tack. Näst intill alla bor i sthlm, så det borde kunna funka med kommunalt.
    Fick ni bra pris på er buss? Bor ni i en stor stad?

  • Sandra och Joakim

    Vi tycker det är lite service med busstransport så vi kommer fixa det alla vägar men just mellan kyrka och festlokal är det kanske10 min bussresa.. Vi ska ha ute i Vaxholm och eftersom det inte är så bra kommunikationer ut dit så blir det buss stan - kyrka - festloka - stan =)

  • Chicita

    Vår festlokal var kyrkans församlingshem ca 100 meter bort. Men vi hade buss till kyrkan + tillbaka på natten sen.
    Det är ca 1 mil till kyrkan från stan, och eftersom vi hade medeltidstema så ville vi gärna få bort så mycket bilar som möjligt från parkeringen Flört

  • Lebendig

    Vi bor i Umeå och bussen med chaufför ska köra 20 mil. Det kommer kosta oss runt 6500. Sen om det är billigt eller dyrt vet jag inte. Har inget att jämföra med riktigt, tyvärr

  • lyckaa

    Tack för era svar ") Vi får tänka på det där med busstransport..hm

Svar på tråden Buss till festen? Bara 20 min?