• LillaM­y666
    Äldre 23 Nov 14:26
    4967 visningar
    27 svar
    27
    4967

    Kan inte låta bli att visa vår sida! :)

    Nu är jag äntligen klar med vår bröllopssida som jag jobbat med halva hösten. Den står med i inbjundningarna som gått ut och är nu helt publik. Så jag kan inte hålla mig utan vill visa den här också. Vad tycker ni? Är det too much eller något som saknas?

    www.mydurre.com 

  • Svar på tråden Kan inte låta bli att visa vår sida! :)
  • AndroS­id
    Äldre 23 Nov 15:53
    #1

    Jättefin!
    Jag har inte hunnit kolla igenom hela än så länge, men just nu tycker jag att den är fantastiskt fin.

  • Dreami­ng
    Äldre 23 Nov 16:02
    #2

    Du har verkligen gjort ett stort jobb med den hemsidan!! Har läst allt, och blir riktigt inspirerad! Underbart kommer ni att få det!

    Grattis i förskott!

  • AndroS­id
    Äldre 23 Nov 16:12
    #3

    Okej, smågrejer då på två av sidorna (inget ni måste ändra, men jag är lite pedant ibland Flört)

    Brudparet
    - Jag tror att det skulle kunna bli bättre med liiite mer luft mellan de olika rubrikerna (Brudgummen om bruden, bruden om brudgummen).

    - Fluktar, är det rätt ord att använda?
    Anledningen till jag frågar är att fluktar ju betyder typ "titta på något som man egentligen inte får se" alternativt slang "titta, kolla, kasta en blick"

    - "Bäst trivs han med händerna på till exempel golfklubban, tangentbordet, guran eller bruden. Han lämnar också många saker på. Som lampan, tvätten (på golvet) och tuggummi (på nattduksbordet). Vilket får bruden att sucka, förmana och sen komma över det när brudgummen spelar en sång eller kliar henne i håret."
    Jag vet inte riktigt vad som är bäst här, det får du bedömma, men jag vet inte om det blev lite otydligt att bara skriva tvätten (golvet). Syftningen blir lite oklar helt enkelt, men det är ju överkurs om du har för mycket tid över Tungan ute

    - Tidspessimist stavas så som jag har skrivit det, dvs med två s i början.

    Brudföljet


    - "Till brudföljet hör vid vår vigsel tärnor, marshalkar och näbbar. Vi väljer att presentera dem utan inbördes rangordning."
    Jag hade nog ändrat detta till följande:
    "Till vår vigsels brudfölje hör tärnor, marskalkar och näbbar. Vi väljer att presentera dem utan inbördes rangordning."

  • Moon River
    Äldre 23 Nov 16:14
    #4

    Jättefin och väldigt bra inspiration!


  • LillaM­y666
    Äldre 23 Nov 17:11
    #5
    AndroSid skrev 2011-11-23 16:12:39 följande:
    Okej, smågrejer då på två av sidorna (inget ni måste ändra, men jag är lite pedant ibland Flört)

    Brudparet
    - Jag tror att det skulle kunna bli bättre med liiite mer luft mellan de olika rubrikerna (Brudgummen om bruden, bruden om brudgummen).

    - Fluktar, är det rätt ord att använda?
    Anledningen till jag frågar är att fluktar ju betyder typ "titta på något som man egentligen inte får se" alternativt slang "titta, kolla, kasta en blick"

    - "Bäst trivs han med händerna på till exempel golfklubban, tangentbordet, guran eller bruden. Han lämnar också många saker på. Som lampan, tvätten (på golvet) och tuggummi (på nattduksbordet). Vilket får bruden att sucka, förmana och sen komma över det när brudgummen spelar en sång eller kliar henne i håret."
    Jag vet inte riktigt vad som är bäst här, det får du bedömma, men jag vet inte om det blev lite otydligt att bara skriva tvätten (golvet). Syftningen blir lite oklar helt enkelt, men det är ju överkurs om du har för mycket tid över Tungan ute

    - Tidspessimist stavas så som jag har skrivit det, dvs med två s i början.

    Brudföljet

    - "Till brudföljet hör vid vår vigsel tärnor, marshalkar och näbbar. Vi väljer att presentera dem utan inbördes rangordning."
    Jag hade nog ändrat detta till följande:
    "Till vår vigsels brudfölje hör tärnor, marskalkar och näbbar. Vi väljer att presentera dem utan inbördes rangordning."


    Tack snälla du för fantastisk och konstruktiv kritik! Jag älskar pedanter och är lite av en sådan själv. Ska absolut ta till mig av några saker du skrivit och även ändra efter dem. :D
  • LillaM­y666
    Äldre 23 Nov 17:12
    #6

    Och tack även alla ni andra för beröm! Det känns jättekul att vara inspiration för andra. Varsågoda att ta idéer hej vill. :) Tack tack!!

  • Fiaa
    Äldre 23 Nov 17:14
    #7

    Proffsigt! :)

  • august­esen
    Äldre 23 Nov 17:51
    #8

    Wow va duktig du är!!! Jag skulle aldrig kunn få ihop det så bra..bra jobbat!

  • LillaA­nna
    Äldre 23 Nov 18:52
    #9

    Gud vilken fin sida och vilken smart ide, ska nog fundera på något liknande med faktiskt :) tack för inspirationen!

  • lilja
    Äldre 23 Nov 21:21
    #10

    Superbra!! Tror jag fick en del tips till våran sida...


    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Kan inte låta bli att visa vår sida! :)