• MentTo­Be
    Äldre 22 Nov 13:24
    1760 visningar
    4 svar
    4
    1760

    Smekmånadstips?

    Hej!


     


    Vi gifter oss i början av sommaren under en långweekend i Paris och kommer därefter åka på en minimoon till franska rivieran. I juli-augusti ska vi åka på en 3 veckors smekmånad, men vi vet ännu inte vart. Vi vill ha stadsliv och strandliv. Kultur och mat är viktigt liksom att det finns mycket att se och göra! Vi älskar värme men vill inte flyga mer än 8 timmar pga. flygrädsla.


     


    Har ni nå bra tips på vart man kan åka? :)


     


    Tack på för hand!

  • Svar på tråden Smekmånadstips?
  • Sarkas­tisk ljubic­ica
    Äldre 7 Dec 18:03
    #1

    Om ni både vill ha stad och bad så ska ni deffinitivt åka till Dubai, Förenade Arabemiraten! Folket där var helt underbara, havet fantastiskt och staden helt fascinerande! Vi åkte dit på smekmånad i en vecka i början av november och vi vill tillbaka så snart vi kan! Dubai är inte heller speciellt dyrt och även deras 3-stjärniga hotell är lyxiga. Landet har även en väldigt stark kurltur samtidigt som allt är så internationellt och alla talar flytande enhgelska. De har även massor med olika restauranger. Dubai är verkligen ett drömställe!!!

  • Aniara­4
    Äldre 7 Dec 19:43
    #2

    Barcelona kanske?

  • MentTo­Be
    Äldre 8 Dec 14:37
    #3

    Sarkastisk ljubicica: Åh, Dubai låter spännande! Ska genast kolla resor dit! Tack för tipset! :)


     


    Aniara4: Barcelona har vi faktiskt funderat lite på.. :) Har hört så mycket bra om den staden och vi gillar ju Spanien. Har du nått bra förslag på hotell? Gärna fyrstjärnigt och centralt.

  • Aniara­4
    Äldre 8 Dec 18:17
    #4

    #3 Jag har tyvärr inte varit där än, men det står överst på listan nu när Maldiverna är avbockat. Drömmer

    Det finns en tråd någonstans där Barcelona-tips efterlystes, men det var ont om hotelltips vill jag minnas.
    Groupon har just nu ett erbjudande på www.987hotels.com/987-barcelona-hotel/ , det verkar fint så jag har lagt det på minnet inför framtida resor, men jag har verkligen ingen aning.

    Dubai låter inte heller så dumt!

Svar på tråden Smekmånadstips?