• Mona79

Behöver hjälp med inbjudningarna!!!!

Hej!!

Jag och min sambo ska gifta oss till midsommar och kommer att ha en låg budget.
    Vi har valt att ha bröllopet och bröllopsmiddagen med de närmsta på midsommarafton för att på kvällen kunna  njuta av bröllopssviten. Kvällen efter så kommer vi att ha bröllopsfesten för alla våra vänner.

Då kommer vi til kruxet, hur skriver jag en inbjudan där det framkommer vilka som är bjudna på middagen efter bröllopet? På festen är alla välkomna, men middagen vill vi ha med de närmsta..

Vet inte hur jag ska göra, ska man göra olika inbjudningar eller vad??

• Svar på tråden Behöver hjälp med inbjudningarna!!!!
  • filibustern

har samma problem.. ska bjuda många till vigseln, men bara n¨gra till festen och middagen.. hur säger man till de som itne är bjuden.. att de inte är bjuden? jättesvårt.. kanske du kan skriva att "du är hjärtligt välkommen till festen, men middagen vill vi spendera med våra allra närmaste"...  dock kan det vara sötande för vissa.. men det får de acceptera... :P

• 070831

jag håller med filibustern . Men det är inte alltid lätt det dära med inbjudningarna..
    men det skulle vart skitsvårt för oss om vi hade den planen men jag hoppas verkligen det löser sig

• filibustern

ja JAG vet inte ens vad jag ska skriva. funderat på "du är hjärtligt välokommen på vigseln, men p.g.a begränsad budget och utrymme kan vi uinte bjuda dig till festen" eller nåt... :P och BARNEN! ska ha barnfritt och hur formulerar man det. fast ärligt talat är det lite lättare än att berätta att vissa vuxna inte får vara med... 

men du kommer nog på något mona79! 

• Bride2Be12

Hmm, kunde du/ni inte kanske göra särskilda inbjudningskort till dem som kommer till festen+middagen? Att det kanske på de inbjudningar som skall till kyrka+middagsgäster har en lite exkra "klausul" där det står att de även är inbjudna till middag. Och för de som enbart är inbjudna till kyrkan står det inget annat än inbjudan till Kyrkan.

Nu vet jag inte hur många gäster ni ska ha, men är det inte allt f¨ro många så kanske det funkarCool

• Hipo1

Ni kanske kan göra som Bride2Be12 skriver, olika kort. Till era vänner räcker det väl att ni skriver Välkommen /välkomna på vår vigsel i XX kyrka på midsommarafton kl XX. Bröllopsfesten hålls i/på LOKAL på midsommardagen kl XX.

Sen till era närmsta skriver ni nåt i stil med Välkommen /välkomna på vår vigsel i XX kyrka på midsommarafton kl XX.
    Efter vigseln bjuder vi på middag å så vart det är.
    Bröllopsfesten hålls i/på LOKAL på midsommardagen kl XX.

Vill nu informera era vänner att ni kommer att äta middag med familjen så kan ni ju skriva välkomna på vår vigsel... Vi äter middag med närmsta familjen för att sen få ha bröllopsnatten för oss själva. Välkomna på bröllopsfest osv.

• Chicita

Jag skulle gjort två kort eftersom festen som alla var bjudna till är dagen efter bröllopet

Dels skulle jag göra ett kort där jag bjuder in dom närmaste till Vigsel och middag, där ni skriver att ni firar i dagarna två och att det alltså dagen efter blir en lite större fest.

Och en inbjudan där ni gör lite liknande, ni säger att ni firar i dagarna två och talar om att ni gifter er i stillhet med era närmaste på midsommarafton och att festen är på midsommardagen och bjuder in dessa till den festen.

Ni kan inte hindra folk från att komma till kyrkan. Och det kan vara bra att informera om att de som enbart kommer på midsommardagen inte kommer att få se en vigsel då. Men ändå lämna öppet att dom kan komma till kyrkan dagen innan på eget bevåg

• snowstars

Jag tror att jag skulle göra en inbjudan där jag bjöd in till vigsel på midsommar afton. Där skulle jag skriva att brudparet äter middag med de närmaste efter vigseln men på midsommardagen firas vigseln med fest där den inbjudna är välkommen att delta. Och till de som hörde till det närmaste skulle jag ge ett separat litet kort där det stod att de var välkomna till middagen.

Svar på tråden Behöver hjälp med inbjudningarna!!!!