• Firefairy

Ring på nätet?

Någon som har bra tips och erfarenhet av att beställa vigelsring på nätet?
    Hur funkar det om storleken är fel?

Vi funderar på det då det blir nästa 10000 billigare än att gå till guldsmeden här... 

• Svar på tråden Ring på nätet?
  • Drömbröllop12

Kommer beställa från nätet. Från bluenile. :)

• lilja
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-20 21:25:12 följande:
    Kommer beställa från nätet. Från bluenile. :)
    Kan du inte berätta hur det går till? Funkar det bra? Känns det tryggt? Är du nöjd?
    Har också tittat runt på sidor från USA, bl.a bluenile, jamesallen och nu sist eternitydiamonds.
    Eftersom jag gärna vill ha mycket bling-bling men inte har lust att slänga ut alltför mycket pengar på en ring, så känns det som att man får så mycket mer om man beställer från USA.
    Vet ni hur det funkar med tull? Måste man betala och isf hur mycket?
    Släng gärna upp en bild och pris om du har lust!
    * 21 juli 2012 *
  • KhiraLii

Du betalar 27,5% i moms och tull när du handlar ring ifrån USA

• AndroSid

Jag har köpt båda mina ringar på nätet, dock från UK och inte USA. Det har fungerat bra: Snabba leveranser, trevligt bemötande och stort urval.

Min ena ring var för liten när den kom (vetefasen hur det hängde ihop men den var 51 istället för 53 enligt guldsmeden som vi gick till här i Sverige), men den håller vi på att rätta till nu. Det kommer enligt guldsmeden att kosta någonstans 150-200:-, vilket ju ändå får sägas vara en liten kostnad av vad motsvarande ring skulle kostat i Sverige.

• Drömbröllop12
    lilja skrev 2011-11-20 21:36:26 följande:
    Kan du inte berätta hur det går till? Funkar det bra? Känns det tryggt? Är du nöjd?
    Har också tittat runt på sidor från USA, bl.a bluenile, jamesallen och nu sist eternitydiamonds.
    Eftersom jag gärna vill ha mycket bling-bling men inte har lust att slänga ut alltför mycket pengar på en ring, så känns det som att man får så mycket mer om man beställer från USA.
    Vet ni hur det funkar med tull? Måste man betala och isf hur mycket?
    Släng gärna upp en bild och pris om du har lust!
    * 21 juli 2012 *
    Har inte beställt ännu men kommer beställa från blue nile UK inte USA då VAT (moms) är högre från USA. Oh ja man får mycket mer ring för pengarna om man vågar beställa ring från utomlands plus bättre kvalite på stenarna till bättre priser. Håller ringen för mig själv än så länge. Men det är mycket bling
  • KhiraLii

Moms är 25% ifrån England och 27,5% ifrån USA (det är tullen på 2,5% som gör att det blir dyrare ifrån USA). Dock är oftast priserna bättre i USA (men håll koll på dollarn) så i slutändan blir det dyrare ifrån England.

Svar på tråden Ring på nätet?