• yorkstacy

stil?

Jag undrar så vad dessa olika "stilar" som fotograferna har betyder och vad de menar egentligen?

Ex. reportagestil / journalistic manner

vad finns det för olika och vad betyder det egentligen?

Sedan komemr frågan om priser. Vad är egentligen rimmligt? Jag är FÖR att lägga en STOR del av budgeten på en fotograf efterom det är bilderna som kommer påminna om denna dag för evigt. Summar och rimmligheten är förståss personlig, men om man säger så här....% av budgeten? hur har ni andra gått och hur kännde ni efteråt? 

Vad gör man om man inser att fotografen tagit helt fel bilder och att de inte är bra? Även om man påvisar på mötet innan vilka bilder man absoult vill ha, en skriven lista hade jag tänkt mig för att inte missa något absoult -"vill ha" bild. Men vad gör man??? Man kan ju inte spela upp sitt bröllop igen?

Blir helt galen av detta..... 

• Svar på tråden stil?
  • Enstudio

Lägg inte mer än 20 000 på fotografen. 

Hälsning

• ajom

Reportage stil menas att bröllopet fotograferas från det att brudparet görs i ordning fram till brudvals eller längre. Bilderna tas ungefär som en nyhetsfotograf jobbar, dvs rakt upp & ner utan att man korrigerar för mycket. Det blir mer levande och avslappnade än, t ex att ta bilder i en studio. 

Det är upp till var hur mycket man vill lägga på en fotograf. Den som har det som yrke måste även betala skatt, moms mm och bröllopsbilderna ska även redigeras, vilket också tar tid som många kanske inte tänker på.

En sådan viktig dag skulle jag rekommendera en som är van att ta bilder för att inte sedan ångra sig. Det behöver inte betyda att den som är dyrast är bäst;) Men tänk inte att "farbror Arne" har en bra systemkamera, då blir det bra bilder...utan det är den som håller i kameran oavsett alla tekniska finesser som är den som gör bilderna bra:) 

Svar på tråden stil?