• Sebast­iána
    Äldre 18 Nov 09:01
    2562 visningar
    2 svar
    2
    2562

    Italien eller Spanien?

    Vi har varit helt inne på att åka till norra Italien (eller möjligtvis Korsika) på bröllopsresa. Gardasjön är så vacker! Vi vill njuta av god mat, gott vin och en mysig miljö.

    Häromdagen sa en kompis "Varför åker ni inte till Spanien?" och sen dess har jag funderat lite på det. Vi gillar spansk mat också, paella och tapas, och är förtjusta i cava. Jag har aldrig varit i Spanien, men jag har hört att Barcelona och Alhambra i Andalusien är värt ett besök. Dessutom kan jag lite spanska

    Är det någon BT:are som har erfatenhet av Spanien? Kan man få det lika mysigt som i norra Italien?

  • Svar på tråden Italien eller Spanien?
  • L U
    Äldre 22 Nov 12:23
    #1
    Sebastiána skrev 2011-11-18 09:01:22 följande:
    Vi har varit helt inne på att åka till norra Italien (eller möjligtvis Korsika) på bröllopsresa. Gardasjön är så vacker! Vi vill njuta av god mat, gott vin och en mysig miljö.

    Häromdagen sa en kompis "Varför åker ni inte till Spanien?" och sen dess har jag funderat lite på det. Vi gillar spansk mat också, paella och tapas, och är förtjusta i cava. Jag har aldrig varit i Spanien, men jag har hört att Barcelona och Alhambra i Andalusien är värt ett besök. Dessutom kan jag lite spanska

    Är det någon BT:are som har erfatenhet av Spanien? Kan man få det lika mysigt som i norra Italien?
    Klart du kan få det lika mysigt i Spanien! Vad är det mer konkret som får dig att tveka inför att det skulle bli lika lyckat som i Italien? God mat och gott vin är knappast några problem att få tag på varken i Spanien eller Italien. Kanske kunde vara kul att få lite användning för spanskakunskaperna med? Berätta gärna vad dina "farhågor" med Spanien-alternativet är, så kan jag kanske vara behjälplig.
  • cillis­sa
    Äldre 18 Dec 15:19
    #2

    har varit både i spanien, norra italien och korsika. Jag skulle välja italien för den goda maten. Norra italien eller varför inte Rom som e en helt underbar stad

Svar på tråden Italien eller Spanien?