Personal
Jag undrar om det finns fler som har liknande fundering/plan som vi och hur ni resonerar över detta:
Vi funderar på att hyra en lokal och ordna mat (catering) själva. De som har hand om festhuset vi funderar på har som villkor att ha en personal med hela tiden för deras säkerhet och som kan hjälpa till under festen.
Denna kostnad är utöver lokalhyran som är 5500:- ( för det antalet gäster vi planerar). I det priset ingår allt porslin och städning.
Timkostnaden för en personal är 175:-
Då vi troligen kommer ha en fest för ca 40 personer med buffé kan det vara bra att ha två personer som hjälper till under middagen iaf för att inte någon ur sällskapet ska behöva hjälpa till. Så det innebär 350:-/timme.
Är detta för dyrt för lokalen? Har någon något liknande i tanken och har andra lösningar?
Hur många timmar behöver tror ni man ha fler än en personal egentligen om man inte ska ha servering utan buffé, tårta och sen dans och mingel?
Vi räknar att allt som allt med lokal och personal skulle gå på ca 11 - 12000 och då är inget annat inräknat.
Alla tankar uppskattas!