• Mellie

Maten på Hemvärnsgården i Kyrkoheddinge?

Hej

Finns det nån här som ätit maten på Hemvärnsgården i Kyrkoheddinge? Funderar på att ha vår bröllopsfest där, men vet inte om maten är bra... Stället är jättefint, men om inte maten är god... Ja, ni fattar :).

Är det nån som har förslag på andra lokaler i Lundaregionen, är ute efter ställen med relativt låg hyra. Ocg om man ska hyra buss, vart ska man vända sig då? Har tittat på en del bussbolag, men de uppger inga priser.

• Svar på tråden Maten på Hemvärnsgården i Kyrkoheddinge?
  • Aila

Hej Mellie!

Jag har inte själv ätit deras mat men har varit där och samspråkat med flera människor från tre olika bröllop som haft bröllopsfest där. Alla jag hörde var mycket nöjda med maten och en sak de också berömde mycket var att det var väl tilltagna portioner - självklart med omtagning.

Har även haft tillfälle att prata med de som driver Hemvärnsgården och min uppfattning är att de haft bra koll på läget, är duktiga på att beräkna tidsåtgång för middagen - vilket underlättar även brudparens planering med tidsschemat under kvällen.

Lokalen är fin invändigt och trädgården är mycket härlig. Spontant tyckte jag att just WC utrymmet var lite väl "simpelt" men med lite eget arbete där så kan det säkert göras trivsamt!

Så som sagt - jag har inte själv erfarenhet av maten men har gjort flera positiva observationer!

Lycka till med bröllopet!

• Soldemor
    Mellie skrev 2011-11-16 16:44:13 följande:
    Hej

Finns det nån här som ätit maten på Hemvärnsgården i Kyrkoheddinge? Funderar på att ha vår bröllopsfest där, men vet inte om maten är bra... Stället är jättefint, men om inte maten är god... Ja, ni fattar :).

Är det nån som har förslag på andra lokaler i Lundaregionen, är ute efter ställen med relativt låg hyra. Ocg om man ska hyra buss, vart ska man vända sig då? Har tittat på en del bussbolag, men de uppger inga priser.
    När vi har åkt ut med våra konfirmander har vi använt Exodusresor i Lund, bra pris och trevliga chaufförer.
Svar på tråden Maten på Hemvärnsgården i Kyrkoheddinge?