• Bondbrud

lite hjälp o tips!

Jag har fastnat!

Vi ska ha ett rocktema o dukningen är klar men dekorationen i lokalen är inte de!

Vet inte va man kan ha, får inte bli för mycket, döskallar m.m.

Färgerna är vinrött, svart, ivory!

Kan nån ge tips, ideer, m.m. Kanske bilder, länkar till sidor man kan handla o hitta saker.

OBS, inge 50-tal utan hårdrock.

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden lite hjälp o tips!
  • georgialee

Vinröda, Ivory och svarta ballonger. Sök på google efter typ skulls och hardrock. Köp svarta, ivory och vinröda ljus och ha i olika ljusstakar. Det är lite svårt vad det är för typ av dekorationer till lokalen du menar, men kolla efter dukar i liknande färger, löpare likaså. Ni kan ju dekorera med nitar, ha svarta hårdrocksblixtar på väggarna bakom er.... Diamanter till borden i liknande färger. Olika plancher på rockgrupper kan ni också sätta upp. 

• georgialee
    georgialee skrev 2011-11-16 14:33:46 följande:
    Vinröda, Ivory och svarta ballonger. Sök på google efter typ skulls och hardrock. Köp svarta, ivory och vinröda ljus och ha i olika ljusstakar. Det är lite svårt vad det är för typ av dekorationer till lokalen du menar, men kolla efter dukar i liknande färger, löpare likaså. Ni kan ju dekorera med nitar, ha svarta hårdrocksblixtar på väggarna bakom er.... Diamanter till borden i liknande färger. Olika plancher på rockgrupper kan ni också sätta upp. 
    Jag menade ebay - inte google
  • Jane

Hej, vi ska ha samma färger. Jag har "googlat" ihjälp mig på idéer.

Denna dukning var fin, de enorma vaserna med de röda blommorna gör allt. De svarta och vita skynkena i bakgrunden gör att allt går ihop.

Jag tycker enorma lyktor eller sådana ljusstakar i barock stil passar att ha i salen, det är väldigt rockigt. Om det finns pelare i salen så kan man linda in dem med tjocka band eller skynken och ha skynken i taket, det blir jättemysigt.
  • Memsan

En sak som är populärt är att hänga tyger i taket & på väggarna med lite julgransbelysning bakom för att få en speciell känsla. Dessa tyger kan man kanske hitta i en mörkare färg och med de elektriska ljusen bakpå så går du från tradionellt ljust till mörkare & murrigt tillsammans med röda stolar kan du få en skön wow-känsla.

En hårdrocksklubb brukar inte ha så mycket rysch och pysch, men ett ställe jag var på hade ett svart galler som gick runt djbåset. Så dj'n såg infängslad ut. Sånt kan man också arbeta med.

Jag har en fin lykta här hemma som jag köpte ifrån chili store här i min stad. i form av en döskalle men den är mera vacker än läskig. www.chillistore.se/sortiment/ gå till dekoration, sen till lyktor och ljusstakar. Vi har en i mörkröd och planerade till att ha sådana på våran fest- men vi ändrade oss till flytljus i cognacskupor istället.

Blodröda rosor som någon sorts enkel bordsplaceringskorts stöd? Korten kan vara i ivory.

Eller så hittar du inspiration ifrån min avatarbild. Svart, röd och ivory. Glad

Lycka till ifrån en hårdrockare till en annan.

Svar på tråden lite hjälp o tips!