• Justic­iia
    Äldre 15 Nov 19:25
    1594 visningar
    4 svar
    4
    1594

    Måste ersätta tärnan som drog sig ur..

    Shit shit shit!
    Nu har det lagt sig lite, men känner mig fortfarande lite stressad över en del..
    Jag hade frågat tre stycken, varav en är min ena syster, om dom ville vara mina tärnor och alla tre blev glada och såg det som en ära!

    Sen funderade jag mycket över den fjärde som är en jättenära om än väldigt ny vän, men bestämde mig iallafall för att fråga henne ändå.. Haha, hennes svar: "Nääääääe, Förvånad sluuuutaaa!!!"
    Hon sa att hon ville tänka på saken och hon fick tänka i tre dagar innan jag och min fästman tröttnade och jag sa till henne att det räcker med tre tärnor och tre marsalkar så då behöver hon inte oroa sig för att stå inför alla människor. Detta gjorde att hon sa att hon ville vara tärna! Nu verkar hon vara glad och pirrig över det och pratar om att hon ska ha hand om min möhippa så jag känner mig lugn angående henne nu.

    MEN!! Min syster har nu efteråt sagt att hon inte kommer klara av att vara tärna pga familjeproblem vi har.. nåt jag inte skriver om här, men jag förstår henne helt och fullt och jag vet att det ändå kommer vara en tuff dag för henne och det funkar inte att ha henne som tärna. Det är bara det att min fästman redan frågat fyra av sina vänner om att vara marsalkar nu och då ska jag ha fyra tärnor för att få jämna par..
       Har funderat å funderat över vem som kan passa och vi har pratat om min fästmans syster, men vi står inte så nära varandra och för mig är det viktigt det är nära vänner som betyder mycket för mig och vice versa... Har även tänkt på en vän som jag inte träffar ofta, men jag ändå tycker väldigt mycket om. Bara det att jag tror att hon oxå gifter sig till sommaren och då har hon ju mycket omkring sig ändå.. Plus att hon pluggar så det är tillräckligt.

    I ALLA FALL.......:
    Nu har jag börjat tänka på en annan vän som är en av mina allra närmsta, men hon ska flytta utomlands och drar på lördag! Men kan man inte lösa det på nåt vis ändå? Jag tänker på tärnklänningen hur man fixar det.. kan det inte bara räcka att ta hennes mått först och sen sy in det sista inom de tre veckorna innan bröllopet? 
    Jag har ju absolut INGEN koll och vet inte ens vart jag ska ta klänningarna ifrån, men kan man göra så som jag skrev? Det borde man väl kunna? Någon som har tips på vart det finns bra klänningar. Vi har champangefärg i vårat tema så det blir väl den färgen på klänningarna.
     
    Det blev ett längre inlägg än jag tänkt mig, hehe, men hoppas nån kan hjälpa mig och säga att det GÅR! Tungan ute

  • Svar på tråden Måste ersätta tärnan som drog sig ur..
  • AndroS­id
    Äldre 15 Nov 19:30
    #1

    Bara en fråga: Varför måste det vara jämna par?

  • Justic­iia
    Äldre 15 Nov 19:34
    #2

    Vi vill ha det så att marsalkar och tärnor går ut i par tillsammans och sedan sitter tillsammans vid middagen.

  • AndroS­id
    Äldre 15 Nov 19:45
    #3

    Okej, jag förstår!
    Jag ser inga problem med att du tar din väninna som flyttar utomlands om du vill ha henne där, det hinns med all trolighet med att korrigera det sista på tre veckor. Vet att många har köpt tärnklänningar från kina, ta och titta in i deras tråd så kan du säkert få mer råd där.

  • Justic­iia
    Äldre 15 Nov 19:55
    #4

    Tack, AndroSid :) nu känns det som det kommer ordna sig.. Ska kolla runt lite å se vad man kan få för tips.

Svar på tråden Måste ersätta tärnan som drog sig ur..