• Äldre 15 Nov 10:48
    11384 visningar
    24 svar
    24
    11384

    Hur får jag bysten att se större ut?

    Det verkar som att alla här på BT har stora bröst! Skämt åsido, jag har tittat igenom alla underklädestrådar och inte hittat en enda för oss med lite mindre behag.

    Så jag undrar, är det någon som har några tips på hur man kan få bysten att se lite större ut? Någon speciell BH, kuddar, eller annat?

  • Svar på tråden Hur får jag bysten att se större ut?
  • Yez
    Äldre 15 Nov 11:17
    #1

    Jag kan varmt rekomendera bombshell bh.. Upp till två storlekar större! Finns att köpa på Lindex, Cubus och H&M.. Dom är grymma!!

  • Oniq
    Äldre 15 Nov 11:20
    #2

    Gå till en 'riktig' underklädesbutik.


    Dom kan få en 'normalbystad' att bli nästintill platt ända upp till 'Dolly Parton' klass med alla olika bh varianter som finns idag.


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Fiaa
    Äldre 15 Nov 11:58
    #3

    Dubbel push up ;) min kille tappar då hakan när jag tar på mig min, haha! :)

  • chrpe
    Äldre 15 Nov 12:07
    #4

    Vad är en dubbel push up

  • Fiaa
    Äldre 15 Nov 13:00
    #5

    Vanlig bh, finns på tex Lindex.. Det finns vanliga puch up bh'n och så finns det dubbel push up.. Man får en skaplig hylla kan jag lova :) men visst.. Då är det ju typ bara bh så pattarna är stenhårda ;)

  • Äldre 16 Nov 08:07
    #6

    Finns bombshell med avtagbara axelband? Jag ska ha en axelbandslös klänning, så det kanske försvårar det hela..


    Oniq skrev 2011-11-15 11:20:46 följande:

    Gå till en 'riktig' underklädesbutik.


    Dom kan få en 'normalbystad' att bli nästintill platt ända upp till 'Dolly Parton' klass med alla olika bh varianter som finns idag.


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Jag har också tänkt på det där med en riktig underklädesbutik, men eftersom jag bara ska använda BHn en kväll, så vill jag inte lägga så himla mycket pengar.
    Fiaa skrev 2011-11-15 13:00:29 följande:
    Vanlig bh, finns på tex Lindex.. Det finns vanliga puch up bh'n och så finns det dubbel push up.. Man får en skaplig hylla kan jag lova :) men visst.. Då är det ju typ bara bh så pattarna är stenhårda ;)
    Det har jag aldrig sett :)
  • Äldre 16 Nov 08:20
    #7

    Denna från Victoria's Secret ska addera två kupstorlekar och verkar väldigt bra. Tycker den är väldigt snygg också. 

    http://www.victoriassecret.com/ss/Satellite?ProductID=1265620513034&c=Page&cid=1316658151428&pagename=vsdWrapper

  • Yez
    Äldre 16 Nov 08:48
    #8

    Den både "Berlan" och "Fiaa" pratar om är den som jag skrev.. Bombshell!

    Cubus, lindex mm har gjort en kopia av Victoria Secret och är betydligt mycket billigare men funkar perfekt!

    Jag tror att det är Cubus som har utan axelband, har inte sett utan på lindex..

  • Äldre 16 Nov 09:21
    #9
    Yez skrev 2011-11-16 08:48:06 följande:
    Den både "Berlan" och "Fiaa" pratar om är den som jag skrev.. Bombshell!

    Cubus, lindex mm har gjort en kopia av Victoria Secret och är betydligt mycket billigare men funkar perfekt!

    Jag tror att det är Cubus som har utan axelband, har inte sett utan på lindex..
    Åh, då ska jag nog ta en tur till Cubus i veckan :)
  • Vi2all­tid
    Äldre 16 Nov 09:27
    #10

    Jag skulle också rekommendera att gå till en riktig underklädesbutik, främst för att se till att du verkligen har rätt storlek. Jag har skämts för mina bröst i alla år, tills en kompis till mig tappade hakan när jag sa att jag hade 80 A. Hon jobbade i en sådan butik då, och hon hjälpte mig att få rätt storlek. Det visade sig att jag skulle ha 70 C. Tror fan att mina bröst såg små ut, när jag klämt in dem i för liten kupa! Då sa hon att typ 70% av alla kvinnor faktiskt går runt med fel storlek, för att de förmodligen precis som jag trodde att har man platta bröst så är det nästan automatiskt så att man ska ha liten kupa... och när det klämmer så ökar man på omkretsen istället.


    Så här i efterhand är det ju helt självklart, men kunskapen är tydligen inte bättre hos oss kvinnor.


    Twilfit är inte så dyra, där kan du få en bra BH för runt 200 kronor. Själv gillar jag även Change, de är lite dyrare, men det är värt det! Och du kan ju köpa en som funkar till lite finare vardagssituationer också, så kan du använda den fler gånger :)

Svar på tråden Hur får jag bysten att se större ut?