• snowstars

    Vackra dikter

    Hej!
    Det här är inte alls bröllopsrelaterat men det finns så många kloka människor här inne att jag tänkte jag skulle fråga er ändå.

    Min mormor fyllde jämt i somras och blev rätt gammal. Jag fotade under dagen med tanken att jag skulle sätta ihop en fotobok och ge henne. Nu sitter jag med denna fotobok och har färre bilder än sidor i boken (man måste ha ett visst antal sidor för att få stort format - vilket behövs eftersom hon är gammal och ser dåligt) och tänkte att jag skulle fylla ut med text. Dikter, citat, låttexter? Någon som har någon fin text som handlar om att man tycker om och uppskattar en person utan att vara kär i den?

    Har provat googla men hittar mest egenskrivna alster som är allt annat än bra. Massa dikter om döden kom också upp och det kändes inte passande alls. Jag kommer på mycket fint på engelska, men eftersom hon är så gammal tror jag inte att det skulle gå fram lika bra som på svenska.

    Någon?

  • Svar på tråden Vackra dikter
  • Chicita

    Jag har inget förslag på rak arm.
    Men varför inte skriva en egen dikt till din mormor som handlar om hur mycket du uppskattar henne?

    Annars kan du ju sätta text till bilden på den motstående sidan.

     

  • snowstars

    Blev så att jag letade reda på några låttexter och hittade roliga barncitat om att bli gammal. Skulle ha fått skriva ett antal egna dikter och det kändes lite konstigt.  Fotoalbum och min första diktsamling i ett liksom ;)  Men tack ändå :)

Svar på tråden Vackra dikter