Blivande svärföäldrar
Hej alla blivande fruar!
Hur ska man hantera att min blivande mans föräldrar ibland känns så jobbiga?? Inte bara inför bröllopet precis, visst, de vill lägga sig i, men jag kan ta det. Jag vet ju vad jag vill och jag vet att mina vänner uppskattar min smak. Sen är det väl till och med roligt ibland när hon frågar om saker:)
Men idag blev jag lite ovanligt sur. Jag och min blivande man pluggar och bor i studentlägenhet. Vi hade sökt en ny lägenhet nu i samma hus (också det studentlägenhet, en 2a som den vi har). Det som skiljer är att den andra har balkong vilket är skönt när man vill ta en nypa luft eller ofta har mkt svettiga träningskläder. Sedan är det väl allmänt skönt och bra med balkong. Lägenheten är dessutom en vinkellägenhet med fönster åt olika håll, ingen skilnad på hyran och vi har drygt 1,5 år kvar på våra studier. Vi har varit jättepositiva till lägenheten, bara jag som säger till honom att kolla upp alla extra noga innan vi tackar ja. Idag pratade han med sina föräldrar och de sa typ till honom att "glöm inte bort att det är SÅÅÅÅ jobbigt att flytta, man måste packa upp och ner allt...blabla..och nu har han äändrat sig..
Vad gör man? Inte det att jag bara vill flytta för jag sa till honom att jag inte vill nu när han inte vill. Jag vill bara inte att det alltid ska vara så- att han lyssnar mest på mamma och att hon är så negativ mot allt som HON tycker är jobbigt.