Helstekt gris, vad kostar det?
Hej!
Är det någon som vet vad helstekt gris kan kosta för ca 50 personer??
Någon som har några bra tips på cateringfirma/kock/gårdsbutik som säljer och tillagar helstekt gris i Skåne?
Hej!
Är det någon som vet vad helstekt gris kan kosta för ca 50 personer??
Någon som har några bra tips på cateringfirma/kock/gårdsbutik som säljer och tillagar helstekt gris i Skåne?
Jag vill också veta! Vi har funderat på gris eller ev. lamm, kanske vildsvin för drygt 50 pers.
Ekorren.
Fagas fästmö>>
har ingen aning, men vet så mycket som att just vildsvin är APDYRT! :(
fast ja, kanske om ni känner nån jägare så kan ni få köpa billigare?
i tex butik tar dom FLERA hundra per kilo för vildsvin...!!!
hoppas ni hittar nåt som är billigare! ;)
Vi bjöd på helt grillat lamm när min pappa fyllde 60 härom året. Jag minns inte vad det kostade men jag tyckte inte att det var oskäligt dyrt då. Speciellt inte som det kom ut en person till oss i Stockholms skärgård och stod en hel eftermiddag och grillade. Det är ju så gott! Dessutom är det rätt trevligt att samlas kring. Kontakten fick vi via Scan faktiskt. Om det finns någon sån person i Skåne vet jag dock inte...
Här kan du kolla på pris exempel. Kolla med dom, dom kanske kan hjälpa dig med en leverantör i Skåne.
welcome.to/gladgris
Nadja och ni andra med för den delen..
Jag vet att det finns folk här på Gotland som föder upp vildsvin så jag tänkte att man kanske kunde kolla med dem.
Annars finns det väl lamm så det räcker och blir över på ön! :D
Ska kolla med scan också. Gris är faktiskt gott!
Pratade med Peter idag och han fick besked om att operationen kanske blir först om 3-4 månader och då orkar han inte planera bröllop nu. När han väl blivit frisk är det för lite tid att planera till juli så då får vi skjuta på det. Ja, ja. Bara det blir under sommaren/hösten nästa år så..
Lycka till med alla grisar och vad det nu blir! Ekorren.