• Lunatica

    Vad har era män på er vid borgelig vigsel?

    Ja, som rubriken lyder, vad har/ska era män haft på sig, ni som gjort/ska göra en borgelig vigsel?

    Jag och min blivande funderar lite på vad vi ska ha på oss, jag har bestämt mig för att hitta envanlig fin klänning. Men funderar på vad min älskade kan ha på sig, han känner sig nog inte jätte bekväm i kostym.

    Skulle ett par snygga jean och en vit skorta sitta bra?

    Vi är lite mer av den rockiga stilen

    Vi vill ha det ganska enkelt. Och vi kommer ändå bara bjuda in våra föräldrar och syskon.

    Men lite fin vill man ju vara, inte helt vardagsklädd


  • Svar på tråden Vad har era män på er vid borgelig vigsel?
  • Morgonrodnad

    Vi ville inte heller ha det så uppklätt när vi gifte oss, så jag var lite putt när maken bestämde sig för kostymbyxor och inte jeans till sin skjorta och väst. Nu visade det sig ju bli hur snyggt som helst ändå, så han är förlåten! Men jag tycker att jeans och skjorta funkar hur bra som helst, det viktigaste är att ni känner er bekväma och fina inför varandra och er själva. Sen vill man ju gärna att det mannen bär ska passa tillsammans med det bruden har på sig, så ett tips är att hålla er inom samma "finhetsgrad" så att säga :)

  • sweet

    Jag tycker själv att detta är jätte svårt för precis som Morgonrodnad säger så vill man ju gärna matcha varandra så bra som möjligt. Och jag tycker att man ska känna sig bekväm i det man har på sig också. 

    Man kan ju alltid köpa en lite dyrare skjorta av bra kvalite och sen lite snyggare byxor.
    Det finns ju även kavajer som inte är så strikta och om man inte brukar använda det så känns det ju kanske lite mer som man klätt upp sig för dagen.  Skor kan också göra att man känner sig lite finare, men det kanske bara är vi tjejer som känner så Skrattande 

    Lycka till och hoppas ni hittar något som passar er båda två Glad 

  • Lunatica

    Ja, precis så känner jag med "finhetsgraden" :) Ska vara lite samma, lika :)

    Tror inte änns att gubben min äger ett par kostymbyxor :) Och tror han känner sig mer bekväm i jeans :)

    Försöker komma på vad min pappa hade på sig när dom gifte sig. Får ta och fråga när vårat bröllop blivit officielt. :)


  • Lunatica
    sweet skrev 2011-11-09 15:05:10 följande:
    Jag tycker själv att detta är jätte svårt för precis som Morgonrodnad säger så vill man ju gärna matcha varandra så bra som möjligt. Och jag tycker att man ska känna sig bekväm i det man har på sig också. 

    Man kan ju alltid köpa en lite dyrare skjorta av bra kvalite och sen lite snyggare byxor.
    Det finns ju även kavajer som inte är så strikta och om man inte brukar använda det så känns det ju kanske lite mer som man klätt upp sig för dagen.  Skor kan också göra att man känner sig lite finare, men det kanske bara är vi tjejer som känner så Skrattande 

    Lycka till och hoppas ni hittar något som passar er båda två Glad 
    Hihi, min gubbe är mer kräsen med skor än vad jag är. Det ska vara märkes :) Jag brukar nöja mig med dom lite billigare skorna  :)

    Tack för tipsen :D
  • sweet
    Lunatica skrev 2011-11-09 15:08:52 följande:
    Hihi, min gubbe är mer kräsen med skor än vad jag är. Det ska vara märkes :) Jag brukar nöja mig med dom lite billigare skorna  :)
    Haha ja du ser va olika det kan vara. Här får man kämpa och nästa gömma de gamla som han gått in för att han ska använda de nya Skrattande
  • Lunatica
    sweet skrev 2011-11-09 15:14:52 följande:
    Haha ja du ser va olika det kan vara. Här får man kämpa och nästa gömma de gamla som han gått in för att han ska använda de nya Skrattande
    haha, ja där ser man :)
  • ewaulrica

    Just när det gäller borgerlig vigsel så säger de ju att man kan ha på sig i princip vad som helst :) Allt beror ju på hur ni själva vill ha det? Vad ska ni göra under dagen? Är det bara ni som ska vara närvarande? Ska ni ut och äta middag/ha fest efteråt? vad brukar ni ha på er till vardags?

    Alla de frågorna kan ju vara bra att svara på när man ska bestämma sig :) Själva kommer vi ha brudklänning (dock en mer "informell" sådan, lite mer diskret och ingen gräddbakelse direkt) och frackcoat. Jag tycker att finklänning kan jag ha så många andra gånger i mitt liv och jag är den typen som gärna gör mig i ordning lite extra när jag får tillfälle :) Min man har kostym och slips VARJE dag i sitt jobb, så det skulle ha känts FÖR alldagligt om han kom i kostym nu igen (hej, här kommer jag direkt från jobbet liksom) så han ville också känna sig lite mer uppklädd än vanligt. Det känns för oss båda som om det är en hyffsat viktig och speciell dag ;) så vi valde detta.. Men vi ska ju ha middag och grejer efter sen med lite festligheter osv för ett antal gäster, därav mer "bröllopstema". Hade det enbart varit han och jag och mysig middag på stan hade jag ju definitiv inte velat sitta där i brudklänning, liksom... :D

    Gör det till ER dag, det är det som är det viktiga! Det är inte kläderna som gör varken kärleken eller dagen. Och det är bra mycket bättre att ha på sig nåt man känner sig fin (och BEKVÄM i) än att man bara går och känner sig utspökad istället, haha :)

    Hoppas ni får en fin dag!

  • annapanna88

    Vi gifter oss till sommaren. Jag kommer att ha bröllopsklänning, dock en enklare variant, inga underkjolar eller så :)
    Min blivande kommer att ha en ljus kostym med vit skjorta, ev väst (inte bestämt ännu). Vi ska ju ha en del gäster och "vanlig" bröllopsfest efteråt och så, så vi kände att det blev lagom :)

    Jag tycker att ewaulrica har mycket bra funderingar. Det handlar om vad ni tycker är fint och passande, det är er dag!

  • Lommila1

    evaulrica hade tänkvärd ord-

    Vi gifter oss borgeligt ivår och  jag kommer ha brudklänning-väldigt städad i mitt tycke- och M2B kommer ha frack.
    Vi kommer itne att ha nånslags fest eller så men vi känner vi vill klä upp oss... Iofs har mannen redan en frack i skåpet som behöver rastas och jag är typen som samlar på klänningar-för att ha en ifall om;) så vårt val var enkelt

    Men jag vet de som gift sig borgeligt i t-shirts, det är helt enkelt upp till en hur man vill ha sin dag.
    En bekant som gifte sig under enklare former på sommaren hade ett fint koncept tyckte jag, hon hade en vit kort chifong klänning och han hade vit skjorta, svart väst och mörkgrå byxor, det var väldigt fint, men endå festklätt

  • Lommila1
    Lommila1 skrev 2011-11-09 20:05:34 följande:
    evaulrica hade tänkvärd ord-

    Vi gifter oss borgeligt ivår och  jag kommer ha brudklänning-väldigt städad i mitt tycke- och M2B kommer ha frack.
    Vi kommer itne att ha nånslags fest eller så men vi känner vi vill klä upp oss... Iofs har mannen redan en frack i skåpet som behöver rastas och jag är typen som samlar på klänningar-för att ha en ifall om;) så vårt val var enkelt

    Men jag vet de som gift sig borgeligt i t-shirts, det är helt enkelt upp till en hur man vill ha sin dag.
    En bekant som gifte sig under enklare former på sommaren hade ett fint koncept tyckte jag, hon hade en vit kort chifong klänning och han hade vit skjorta, svart väst och mörkgrå byxor, det var väldigt fint, men endå festklätt
    nått sånt här i klänningväg kanske? www.lightinthebox.com/narrow/a-line_v1556t0/tea-length_v4170t0/wedding-dresses_c1181 ?:)
Svar på tråden Vad har era män på er vid borgelig vigsel?