• emmaochvalter

Sommarbröllop i Skåne Tranås 2012-06-16

Vi ska gifta oss i Skåne Tranås i sommar. Festen skall vara på Tranesgården och vigseln antagligen på deras Vigselflotte i kvarndammen. Är det någon där ute som tidigare gift sig där eller planerar att gifta sig där?

Jag behöver tips på frisör, catering och band till festen. Ngn som känner till en kock som kan tänka sig att grilla på festen?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sommarbröllop i Skåne Tranås 2012-06-16
  • Cookie

Hej
    Vi ska gifta oss i St Olofs kyrka och ha vår fest i Skåne Tranås på Tranesgården. Har dock inte ordnat med maten ännu. Har du kommit nånvart med dina planer? Jag funderar på att kontakta Gerd som håller i uthyrningen, hon borde ju ha lite kontakter i trakten. Det ska också finnas en restaurangskola i Simrishamn, där finns det kanske elever vill extraknäcka lite över sommaren! Vi ska nog ha en dj men har kollat lite på band. Så mycket att planera och jag kännar att tiden håller på att rinna ut!!

• emmaochvalter

Restaurangskola i Simrishamn? Vilken bra ide. Dem ska jag kontakta angående bröllopstårta.

Vilket datum gifter ni er? Jag letar fortfarande efter frisör, band/dj och matleverantör. Har inte kommit så mkt längre tyvärr.

Gerd skickade oss lite tips. Men vi vill gärna ha grillbuffe med kock och då passade ingen av hennes tips.

• emmaochvalter
    Jag hittade inget på nätet om restaurangskola i Simrishamn. Har du ngt namn på skolan eller ngn hemsida?
  • Cookie

Hej

Förlåt för sent svar!
    De har ingen bra hemsida, men man kan ju ringa och fråga om deras elever brukar extraknäcka. Fast om man inte anlitar ett företag så kan man inte vara helt hundra på att de är pålitliga och duktiga.
    Jag fick också tips från Gerd men banden var nog mer passande för en 60-års fest än ett bröllop Glad
    Har hört talas om Ysta'Grillarn och de verkar ha vettiga priser. Det finns även ett företag i Sjöbo som gör grillbuffeer.
    Angående DJs så verkar det vara svårt att hitta någon bra.
    Vi gifter oss 21/7 så det är högsäsong och svårare att boka allt vi behöver.

Svar på tråden Sommarbröllop i Skåne Tranås 2012-06-16