Inbjudningar
Måste man skriva på inbjudan att det är brudparet själv som bjuder in och inte föräldrarna? Känns liksom lite gammeldags och konstigt när man är 34 år... Förstår inte heller syftet med att det måste framgå vem som bjuder in?
Måste man skriva på inbjudan att det är brudparet själv som bjuder in och inte föräldrarna? Känns liksom lite gammeldags och konstigt när man är 34 år... Förstår inte heller syftet med att det måste framgå vem som bjuder in?
Nej, vi skrev inget speciellt, folk fattar nog det ändå, iaf om de är svenska, det varierar nog från olika kulturer oavsett hur gammal man är :)
Det är snarare tvärt om. Ifall ni utser värdar (som ofta är någon av brudparets föräldrar) så kan det vara bra om det står i inbjudan.
Värden / värdparet behöver inte vara den/ de som betalar för bröllopet. Men det är den/dom som tar emot svaren på OSA och håller koll på matallergier, tipsar om bra boende, svarar på frågor om klädkoden och på vad brudparet önskar sig.
Alltså sådant som kan vara lite jobbigt att ta själv eftersom det kan kännas pinsamt att säga själv att man önskar sig en dyr sak exempelvis...
Ok, då förstår jag! :) Vi har inte sagt nåt till våra föräldrar ännu utan tänkte överraska dom med inbjudan så därför kan jag ju inte skriva in dom... Vår toastmaster kommer att vara den som håller koll på allt, och jag har angett en mejladress som gästerna får osa till. Det funkar väl?
Det funkar säkert. Men det brukar vara lättare att ha personlig kontakt med gästerna, för då kan man fråga om saker som dom kanske inte kommer ihåg att berätta annars.
Kan din toastmaster ta emot svaren kanske?