• Tinzi

    Hotell eller inte?

    Vi kommer antagligen att ha 2 par som sover här (långväga gäster) vi har extremt tajt budget och vill nog festa till iaf 01.00.

    Nu till min fråga. Vad tror ni?

    alt. 1. Åka till ett hotellrum kl. 01.00 tidigast, få lite lyx på morgonen och checka ut 15.00 för 1500:-

    alt. 2. Åka hem och lägga oss i vår egna säng med nybäddade fina lakan, och njuta av sällskapet av våra vänner på morgonen?

    1500 kr känns som mkt pengar, och då våra barn alltid varit jobbiga på nätterna så sover vi aldrig ihop, så bara det skulle bli lyx, MEN hur kul är det att mysa och öppna kuvert på morgonen (ska ej öppna presenter på festen) om vännerna är utanför dörren?

    Urk kan INTE bestämma mig, hade vi haft bättre ekonomi hade jag inte tvekat...

    ni som tog hotell, var det värt det?
    Ni som sov hemma, va det ok?

  • Svar på tråden Hotell eller inte?
  • Niini

    Efter sin bröllopsdag bryr man sig inte vart man åker, man är bara glad att få stupa i säng! Personligen tyckte jag det var skönt att gå sova i egen säng :)


  • Sandra och Joakim

    Å andra sidan är det (förhoppningsvis:) ) ett once in a lifetime. Är det någon gång man ska lyxa till det så är det när man gifter sig =) Vi kommer att bo på hotell och få hotellfrukost dagen efter och bara strunta i hur man lämnar rummet!
    Jobbiga nätter med barn skulle bara övertyga mig ännu mer att bo på hotell den natten =)
    Om man är ute i god tid kan man ju dessutom lägga undan någon hundralapp varje månad, på så sätt känns det mindre dyrt sen när ni betalar =)

  • Tinzi
    Sandra och Joakim skrev 2011-11-05 09:41:30 följande:
    Å andra sidan är det (förhoppningsvis:) ) ett once in a lifetime. Är det någon gång man ska lyxa till det så är det när man gifter sig =) Vi kommer att bo på hotell och få hotellfrukost dagen efter och bara strunta i hur man lämnar rummet!
    Jobbiga nätter med barn skulle bara övertyga mig ännu mer att bo på hotell den natten =)
    Om man är ute i god tid kan man ju dessutom lägga undan någon hundralapp varje månad, på så sätt känns det mindre dyrt sen när ni betalar =)
    Jo, fast lägga undan kan vi inte då¨vi har en extremt planeradoch stram budget, är nog ekonomin som får avgöra hur vi gör veckorna innan dvs avboka eller ej :)

    Vill nog helst ha kvar rummet , mest för frukostens skull och vara ifred från vännerna här hemma.... :)
  • Future Mrs S

    det är så klart jätte olika person till person men för oss var det självklart med hotell när vi knappt 2veckor innan fick veta att vi får flera gäster övr natten. vägrar att spendera vår första morgon som man och fru med att serva andra med frukost och höra gnäll om att dom alltid äter annan ost hemma.. för oss blir det allltså hotell och gästerna ska lämna huset städat och fint efter sig innan vi kommer hem!

  • joråsåatt

    Jag skulle 100% välja hotell! För det är ju sååå nice! Och som tips ang. budget så kanske ni kan hitta billigare och ändå bli nöjda? Typ coop och ica erbjudande? Eller bor nära Skavsta och kan få två nätter och flyg till typ Tallin för samma peng? ;) Lycka till!!

  • Aniara4

    Om det är värt det eller inte beror ju på två saker, dels hur skönt man tycker det är att sova på hotell, dels hur mycket kostnaden svider i kassan.

    För oss var det absolut värt det. Vi bodde på ett jättemysigt hotell med sen utcheckning och frukost på rummet. Det hade iofs varit ännu mysigare om roomservice hade gått fortare än två timmar, och om jag hade fått med mig alla kläder så att maken slapp åka iväg och hämta ett par byxor till mig... men det var i alla fall mysigt att sitta i morgonrock och äta frukost vid fönstret och se båtarna åka förbi nere på vattnet. Det är ju inte så ofta man har anledning att bo på hotell i sin egen stad!

    Dessutom frigjorde det sovplatser i vår lägenhet. Svärfar och hans fru sov i vårt gästrum och mamma och hennes man tog vårt sovrum. De kommer bra överens så de hade hur trevligt som helst, sen kom svärmor och hennes man också över och fikade tydligen.

    Så för oss var det tveklöst värt 2000 att sova på hotell, men vi hade inte heller en så pressad budget. Vi hade inte någon jättebudget, men det fanns marginaler eftersom vi valt att inte bränna alla sparpengar på bröllopet. Så det fanns mycket mer att ta av om det skulle tillkomma något vi verkligen kände att vi ville ha.

  • AndroSid

    Tinzi, vad är det för hotell ni har tittat på? Nyfiken! Glad

Svar på tråden Hotell eller inte?