• frumu

    ute bröllop vågar man skippa tält?

    jag har inte änns friat än:D men tänkte göra det på nyår. Jag har redan börjat tänka på hur man vill ha sitt bröllop. ja vet att vi båda vill ha det på sommaren, vigsel i kyrkan och festen ute, men man måste nästan ha ett stort tält? hur såg erat bröllop ut ni som har haft det ute ? och vad gick allt på? 

  • Svar på tråden ute bröllop vågar man skippa tält?
  • Tinzi

    Eller så chansar man som vi gör och ringer SMHI eller kollar på deras hemsida när de sällan regner som 12 Maj tex  då vi gifter oss utomhus!

    Regnar det så flyttar vi vigseln 100 m. bara och spänner upp ett tak av presenning över själva plasten (hus bredvid)

    Usch vill inte ens tänka på det, vi ska ha mingel, tipspromenad ute...!

  • Jhkk

    Det är nog dumsnålt att inte ha en plan B om det skulle regna. Vill ni dessutom gå och oroa er i ett halvår huruvida det kommer regna eller ej? Låter som en onödig stressfaktor när det finns så mycket annat som ska fixas.

  • frumu

    jaså rengnar de inte på vissa dagar :) haha har jag aldrig hör, men smart =D
    men som sagt de kanske är dumt att inte ha ett tält :/ ifall att.. Tack :)
     

  • AndroSid

    Statistiskt sett regnar det mindre på vissa dagar. Men jag hade inte vågat ha en hel fest ute utan backup-plan.

    Vi har vigseln ute och sedan själva festen inomhus.

  • Tinzi
    frumu skrev 2011-11-07 13:59:55 följande:
    jaså rengnar de inte på vissa dagar :) haha har jag aldrig hör, men smart =D
    men som sagt de kanske är dumt att inte ha ett tält :/ ifall att.. Tack :)
    SÄLLAN regnar skrev jag:) Är nog bra att ha en plan B dock som andra skriver :)
  • Nudax

    vi kommer att vara utomhus för både vigsel o fest och hyr partytält för det.... orkar inte behöva gå runt o oroa mig över vädret ett halvår innan =P

Svar på tråden ute bröllop vågar man skippa tält?