• chesa
    Äldre 31 Oct 16:42
    2928 visningar
    7 svar
    7
    2928

    Tänkte ha Lilatema på mitt bröllop men hur tar jag tråden genom hela?

    Jag ska ha Lila tema på mitt bröllop genom att börja med inbjudn.korten i lila, skriva klädsel: Fint och bekväm med inslag av Lila, dukningen ska gå i Lila och vitt och även bröllopstårtan men hur fortsätter man sen? vill ha en tråd genom hela och att allt sammanbinder med varann..förstår ni? Gärna tips! Hur gör andra när de har olika teman?

  • Svar på tråden Tänkte ha Lilatema på mitt bröllop men hur tar jag tråden genom hela?
  • Charli­e13
    Äldre 31 Oct 16:45
    #1
    chesa skrev 2011-10-31 16:42:14 följande:
    Jag ska ha Lila tema på mitt bröllop genom att börja med inbjudn.korten i lila, skriva klädsel: Fint och bekväm med inslag av Lila, dukningen ska gå i Lila och vitt och även bröllopstårtan men hur fortsätter man sen? vill ha en tråd genom hela och att allt sammanbinder med varann..förstår ni? Gärna tips! Hur gör andra när de har olika teman?
    Du kan ha lila och vita godisar som en liten godisbuffé, lila ballonger, lila(aktiga) drinkar :)
  • Aniara­4
    Äldre 31 Oct 16:58
    #2

    Var försiktig med formuleringen bara, du kan egentligen inte kräva att gästerna ska klä sig i någon speciell färg. Inbjudan ska ange klädnivån, inte mer. Det finns ju en del som har temabröllop, men det bör helst inte vara något krav att ha speciella kläder som man inte kan räkna med att gästerna redan har hemma i garderoben för att de ska få komma på festen. Men en vink om att klädseln GÄRNA får ha inslag av lila kan man ju ge.

    Vi hade också lila tema (med inslag av champagne), och det tydligare är förstås blommorna. Jag hade en jättefin bukett med Ocean Song-rosor och mörklila prärieklocka, och lila blommor i håret (skulle ha varit smårosor i samma lila som i buketten, men grossisten skickade fel färg så floristen fick improvisera), och mannen hade lila slips, lila näsduk, och coursage med en champagnefärgad ros (Vendela) som jag också hade i buketten, och en mindre, lila blomma.

    Jag hade dessutom ett par tjusiga lila "träskor" (med plastsula) för bekvämlighet utom i kyrkan och under brudvalsen!





    Vi hade även en banderoll på väggen som vi beställt från Vistaprint, i samma tema som inbjudningskorten (och bilden på korten hade vi även lyckats kopiera över till omslaget på festprogrammet), samt ett par ballonger för att markera våra platser. Här är ballongerna hemma i sovrummet dagen efter:

  • Aniara­4
    Äldre 31 Oct 16:59
    #3

    ("Tydligaste", inte "tydligare")

  • chesa
    Äldre 31 Oct 20:31
    #4
    Aniara4 skrev 2011-10-31 16:58:13 följande:
    Var försiktig med formuleringen bara, du kan egentligen inte kräva att gästerna ska klä sig i någon speciell färg. Inbjudan ska ange klädnivån, inte mer. Det finns ju en del som har temabröllop, men det bör helst inte vara något krav att ha speciella kläder som man inte kan räkna med att gästerna redan har hemma i garderoben för att de ska få komma på festen. Men en vink om att klädseln GÄRNA får ha inslag av lila kan man ju ge.

    Vi hade också lila tema (med inslag av champagne), och det tydligare är förstås blommorna. Jag hade en jättefin bukett med Ocean Song-rosor och mörklila prärieklocka, och lila blommor i håret (skulle ha varit smårosor i samma lila som i buketten, men grossisten skickade fel färg så floristen fick improvisera), och mannen hade lila slips, lila näsduk, och coursage med en champagnefärgad ros (Vendela) som jag också hade i buketten, och en mindre, lila blomma.

    Jag hade dessutom ett par tjusiga lila "träskor" (med plastsula) för bekvämlighet utom i kyrkan och under brudvalsen!




    Vi hade även en banderoll på väggen som vi beställt från Vistaprint, i samma tema som inbjudningskorten (och bilden på korten hade vi även lyckats kopiera över till omslaget på festprogrammet), samt ett par ballonger för att markera våra platser. Här är ballongerna hemma i sovrummet dagen efter:


    Tack för tipsen! Jag tänkte mer på klädseln att de kan ha nåt i lila på sig, typ lila halsband, örhängen, inget stort och bara lila, utan det lilla kan vara roligt bara=) jag ska ha en vit klänning men lila i blommor och min m2b ska ha lila slips..=) Lila drinkar och godis var en bra idé!! Tack!!
  • Äldre 31 Oct 20:34
    #5

    Vi hade lila och vitt som färgtema. Tärnans kläning var lila och hennes bukett hade tre lila ocean rosor och tre vita kallor som då skulle ha anknytning till min bukett för jaghade en helvit bukett (kallor&rosor).

    Lila stolsband
    Lila band runt de fyra lager vita tårtan :)
    Lila diamantkonfetti och rosblad på borden.
    Lila (och vita) ljus
    Lila (och vita) ljushållare som användes som vas för blommor.....

    Hm....Sen då....

  • Sandra­aa
    Äldre 31 Oct 21:45
    #6


    Jag tänkte ha dessa lila blockljusen längs med borden.
  • Aniara­4
    Äldre 1 Nov 09:18
    #7

    Jag övervägde kortvarigt att byta ut bandet i klänningens snörning mot ett lila, men alla sa "nääääääääääää" och jag insåg att det nog inte skulle bli så fint till den klänningen. Men det är ju något att överväga om man vill ha mer lila!

    Sen tror jag det finns en gräns när det blir för mycket lila och inte är riktigt fint längre, så bromsa i tid. Jag tycker det blir finast om man tar in en komplementfärg som också är genomgående men inte på lika många ställen. Vi hade nåt slags blekgul-champagne-färg som återkom på några ställen, och det var fint till. Silver eller guld blir också snyggt till lila. Vi funderade också på att komplettera med blått eller grönt.

Svar på tråden Tänkte ha Lilatema på mitt bröllop men hur tar jag tråden genom hela?