• Äldre 31 Oct 11:13
    6698 visningar
    24 svar
    24
    6698

    Vilka tävlingar skulle du vilja tävla i

    Om ni fick önska vilka typer av tävlingar skulle ni vilja se mer av?
    Vad tycker ni är roligt?
    Kom med förslag, tips och idéer!

  • Svar på tråden Vilka tävlingar skulle du vilja tävla i
  • Dez
    Äldre 31 Oct 15:10
    #1

    Här kommer några förslag...

    * Att vinna sina vigselringar
    * Vinna en mängd summa pengar som går till florist
    * Vinna en mängd summa pengar som går till sin bröllopsfrisyr
    * Resor
    * Presentkort på SPA 


    Dez
  • Silket­uss
    Äldre 31 Oct 15:31
    #2

    Jag efterlyser rena sk "slumptävlingar"! Inte sådana som man måste blotta sig med foton, som en i somras tex. Där skulle man sätta ut kort på sin blivande man. Den typen gillar inte jag, personligen.

    Saker jag tror att många skulle vilja vinna är, förutom det Dez skriver, brudklänningar, underkläder, skor, skönhetsbehandlingar, övernattning på mysiga herrgårdar eller liknande för det blivande eller nyblivna brudparet. Diadem och andra smycken. Tänk, vilken dröm för en blivande brud ute i obygden, att få vinna en brudklänning i en storstad, samt övernattning på hotell i samma stad, så att man lättare kan få prova bland brudklänningarna? 

  • Strawb­erry
    Äldre 31 Oct 15:51
    #3

    Tycker det är roligast med fototävlingar men gärna ganska "fria" där det inte alls går ut på dem som är snyggast, har sötast barn eller liknande. Har även lite svårt för tävlingar som endast går ut på "vem är det mest synd om" eller vem "förtjänar det mest". Det går omöjligt att avgöra över nätet. Roligare med vem som har den roligaste slogan eller liknande..

    Sen finns det väldigt många som kämpar och sliter med att pyssla och förbereda inför sin stora dag så en tävling där folk kan visa upp sitt "bästa bröllopspyssel" eller kanske dela med sig av sitt bästa fynd eller budgettips.
    Då har vi alla nytta av tråden även om vi inte själva vinner... =)

    Och roligast att vinna skulle ju helt klart saker till bröllopet, ringar, klänning, dekoration eller pressentkort på affärer som säljer sådant. Sen är det ju inte helt fel med tävlingar där man kan vinna romatiska uplevelser med sin partner, spa, övernattning, roliga spel eller liknande..

  • Äldre 1 Nov 09:04
    #4

    Tack för alla förslag! Solig

  • Äldre 1 Nov 09:13
    #5

    Jag efterlyser tävlingar som är för oss som redan gift oss också.
    Alltså tävlingar där priset kanske inte är helt spikat till själva bröllopet, utan till tiden efteråt.

    Hushållssaker, hotellövernattningar, fina vaser, ljusstakar mm.
    Saker som man kan använda till bröllopet, men även efteråt.

    Det finns ju jätteroliga tävlingar som jag gärna vill vara med i ibland. Men vad ska jag med en tiara till?

    Tävlingarna får gärna vara kunskapsrelaterade. Alltså där man kanske ska svara på ett antal frågor (via formulär eller mail).
    Även bildtävlingar där det inte måste vara bild på en person är roliga. Men när man måste lämna ut delar av sitt privatliv (bild på sig, på maken osv) för att vara med och tävla - tja det är inte så kul...

  • aniara
    Äldre 1 Nov 13:35
    #6

    Hotell-/herrgårdsweekends vill jag gärna vinna. Likaså ätbara saker (brunsch, middagar, chokladprovning osv) :)
    Prylar vill jag inte ha, där väljer jag helst själv ut det jag ska ha på mig eller pynta mitt hem med. Jag är inte med och tävlar om sånt jag inte verkligen vill ha.

  • Äldre 1 Nov 13:52
    #7

    Frågor eller slump!

    Bildtävlingar undviker jag!  


  • Äldre 2 Nov 14:42
    #8

    varför inte ett quiz om skrock eller nåt. sen lottar man:) 

  • Äldre 2 Nov 17:04
    #9

    bröllopsmässan närmar sig. skulle vara kul med en tävling där man kunde vinna entrébiljetter till den :)

  • Jane
    Äldre 2 Nov 18:24
    #10

    Frågesport, kanske? Bilder är också kul

    Men hemliga lådan verkar vara en kul grej, bara att det är svårt att komma ihåg tiden och datumet, och man missar väl det ganska lätt.

    Det skulle i alla fall vara kul att tävla om ett pris där man får "presentkort" på en viss summa och på en viss webbsida, där man själv kan välja vad man vill ha.


Svar på tråden Vilka tävlingar skulle du vilja tävla i