• Äldre 28 Oct 21:42
    7149 visningar
    3 svar
    3
    7149

    Dum fråga ... men vad är skillnaden mellan Tuxedo, Smoking, mm??

    Hej allihopa!
    Jag vet att många kommer att skratta åt mig! Men jag vet inte vad skillnaden är mellan t.ex. smoking och tuxedo! Vad finns det mer? Och vad är ordningen i "finhetsgrad"?
    Jag tycker att James Bond stilen är snygg. Vad är det?
    Vi ska gifta oss borgligt i heta Italienska sommaren (Augusti). Till tjejerna får de lov att ha en kortare klänning på sig i fint material..vad är det då för klädkod? Och vad väntas då killarna ha?
    Tack för er hjälp!! 

  • Svar på tråden Dum fråga ... men vad är skillnaden mellan Tuxedo, Smoking, mm??
  • Äldre 29 Oct 07:34
    #1

    Tuxedo och Smoking är samma sak Flört
    Här kan du läsa mer om det:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Smoking

    Är det Italienska gäster eller är det ett location-wedding med svenska gäster enbart?
    Många europeiska länder tycker att smoking inte är rätt att ha i kyrkan. Annars funkar ju Smoking som klädkod om ni vill ha det eftersom det ska vara en fin klänning som täcker knäna men visar fötterna (golvlång är ok, hellre det än för kort).
    Om det är Italienska gäster så tycker jag att du ska ta hjälp av någon av dom för att hitta rätt klädkod eftersom det säkert inte betyder samma där som här - och sen förklara den för era svenska gäster.

  • Äldre 29 Oct 15:59
    #2

    Tack Chicita! Du har svarat mig förr på andra frågor! Du är nog en väldigt kunnig person! Tur man har dig! :)

    Det förklarar ju saken att det är samma! ahah. Tyckte väl de var lika.
    Vi kommer att ha ca 60% italienska gäster 30% svenska 10% australiska. Ärlig talat så brukar dom inte följa klädkoderna lika strikt som i Sverige. Har varit på både kyrkobröllop och borgliga och de tar på sig en vanlig kostym. Det har aldrig framgått på inbjudningar vad det är för klädkod.
    Så främst vill vi bara komma fram till vad min kille ska ha och hans marskalker. Och sen orientativt vad resten av gästerna kommer att ha. Mina tärnor kommer att ha klänningar som går ungefär till knäna eller strax ovanför. 

    Tack för hjälpen. 

  • Äldre 29 Oct 16:03
    #3
    pulmonate skrev 2011-10-29 15:59:48 följande:
    Tack Chicita! Du har svarat mig förr på andra frågor! Du är nog en väldigt kunnig person! Tur man har dig! :)

    Det förklarar ju saken att det är samma! ahah. Tyckte väl de var lika.
    Vi kommer att ha ca 60% italienska gäster 30% svenska 10% australiska. Ärlig talat så brukar dom inte följa klädkoderna lika strikt som i Sverige. Har varit på både kyrkobröllop och borgliga och de tar på sig en vanlig kostym. Det har aldrig framgått på inbjudningar vad det är för klädkod.
    Så främst vill vi bara komma fram till vad min kille ska ha och hans marskalker. Och sen orientativt vad resten av gästerna kommer att ha. Mina tärnor kommer att ha klänningar som går ungefär till knäna eller strax ovanför. 

    Tack för hjälpen. 
    hehe... nej jag är bara bra på att googla Tungan ute
    Skämt å sido. Det finns ett ord för det, men jag minns det naturligtvis inte just nu.
    Jag är inte expert inom något område (eller jo, det beror på vad man menar med expert förståss men jag har djupa kunskaper inom vissa djurslag exempelvis) men jag kan lite om många ämnen.

    Kör Kostym på svenska och suit på engelska / italienska då. Om nån undrar så får dom väl fråga Glad 
Svar på tråden Dum fråga ... men vad är skillnaden mellan Tuxedo, Smoking, mm??