• Stjärn­fall
    Äldre 28 Oct 12:36
    2240 visningar
    6 svar
    6
    2240

    Hur mkt kan detta kosta?

    Hej hejGlad!

    Jag har bestämt att det är vi som ska stå för mina 3 brudtärnors kläder och självklart buketterna dom ska hålla i. Även kläderna till  bestman.  UNGEFÄR hur mkt tror ni det går på allt som allt?

  • Svar på tråden Hur mkt kan detta kosta?
  • Äldre 28 Oct 13:16
    #1

    4-5000 kanske?

  • Stjärn­fall
    Äldre 28 Oct 13:35
    #2

    Oj så billigt? jag trodde att klänningarna går på ca 2-300 var bara dom. sen kläder för en kille har jag ingen koll på alls och blommor trodde jag var dyrt.

  • Jhkk
    Äldre 28 Oct 13:38
    #3

    Beror helt på vad det är för kläder. Vi tittade på att hyra tärnklänningar men d kostade 1500 kr/st. Istället hittade jag söta klänningar på jultean på HM som de dessutom får behålla! Alla tre tärnor gillade dem och det kostade totalt 450 kr! Ska du hyra kläder till samtliga 4 så kostar det nog minst 1000 kr/person och sen tillkommer tre mindre buketter där pris varierar på vilka blommor du väljer. Vill ni få ner kostnaden och ändå bjuda på detta kan de få en enkel blomma med ett vackert band.

  • SaJo19­81
    Äldre 28 Oct 13:43
    #4

    min svägerska sydde tärnklänningarna, kostade 600spänn för tyget, sen hade dom matchande skor 550kr/st (hade 3 tärnor) marskalkarna (3st även dom) betalade sina kostymer själva men dom kostade runt 2000kr styck och vi betalade 1000kr för min bukett, corsage till mannen och tre tärnbuketter!

  • Äldre 28 Oct 13:57
    #5

    jag kommer inte att ha några tärnor men om jag skulle haft skulle jag allt som allt lägga max 3500 kr på det som du nämnde. det känns som att de själva faktiskt också skulle kunna betala åtminstone halva lr så. 

  • Stjärn­fall
    Äldre 1 Nov 09:47
    #6

    Tack för svaren

    Att hyra hade jag faktiskt inte tänkt på...  Var inte så dum idé.

    Däremot skulle jag inte kunna hyra min bröllopsklänning för jag vill vara den enda som gift sig i den haha. Men tärnorna bryr sig nog inte eftersom det inte är deras bröllop denna gång.

Svar på tråden Hur mkt kan detta kosta?