• Bruden 01

    Photoshop kunniga, se hit!

    Hej alla!

    Jag har börjar fotografera lite på fritiden och behöver lite hjälp och tips på hur man efterbehandlar bilder mha photoshop. Jag vill nå effekten som på bilden nedan, framförallt färgerna. Jag vet att det kan göras på många olika sätt, men jag vill bara ha lite generella råd. Väldigt tacksam för alla råd ni kan komma med.



    Tusen tack Glad
     
  • Svar på tråden Photoshop kunniga, se hit!
  • Fotoborgen
    Bruden 01 skrev 2011-10-27 20:47:34 följande:
    Hej alla!

    Jag har börjar fotografera lite på fritiden och behöver lite hjälp och tips på hur man efterbehandlar bilder mha photoshop. Jag vill nå effekten som på bilden nedan, framförallt färgerna. Jag vet att det kan göras på många olika sätt, men jag vill bara ha lite generella råd. Väldigt tacksam för alla råd ni kan komma med.


    Tusen tack Glad
    För det första är nog den bilden fotad med de färgerna, även om de kanske är lite förstärkta i Photoshop. Den ser ut att vara tagen i motljus med upplättningsblixt eller reflexskärm.

    Det är en väldigt allmän fråga, så det är lite svårt att veta exakt vad du menar.
    Men ett tips är att kolla på Youtube. Där finns massor av filmer med tips och trix.
    Sök på: photoshop tutorial

    En annan bra sida är http://www.moderskeppet.se/tips/
    Där finns lite tips på hur man jobbar med skärpa, färger och annat intressant.
    Man kan även köpa deras utbildningsfilmer om man vill fördjupa sig.

    Men börja med Youtube. Där finns nog allt och lite till.
    Har du någon specifik fråga kan du skicka ett meddelande till mig, så ska jag försöka svara.
Svar på tråden Photoshop kunniga, se hit!