• My Lindberg

Ni som ska ha buffé på bröllopsfesten! Tips, idéer, budget!

Vi ska ha buffé till vårt försommarbröllop och vill jätte gärna ha lite tips och idéer! Vi vill ha något lite enklare men helst inte bara kallskuret. Vad bör man räkna med för priser? Vi kommer bli ca 65-70 gäster och har inte obegränsat med pengar. Kan man beställa endast huvudrätterna och komplettera själv med tillbehören?

Mycket tacksam för svar från någon som kommit lite längre i planeringen än vi =)

• Svar på tråden Ni som ska ha buffé på bröllopsfesten! Tips, idéer, budget!
  • EmmaStina

Vi hade buffe när vi gifte oss i somras. Vi hade caterat all mat och den gick på 185:-/person. Har ingen aning om man kan bara välja vissa delar eller hur det fungerar.

Men som tips förutom kallskuret är ju lite olika matigare sallader, nån paj och min egen personliga favorit lax/skaldjurscheesecake. Sen kan man ju ta sillar och sånt också. Varm mat funkar ju på buffe också men det blir ju oftast lite krångligare att hålla allt varmt till allihopa.

Kolla runt lite på olika catering företagssidor och kolla vad de erbjuder, det är bra insipiration tycker jag. Sen finns det ju väldigt många olika receptsidor med inspiration också.

• Jalle

Vi ska ha buffé. Har kontaktat tre olika cateringföretag och begärt offerter. Vi har fått in menyförslag och kan konstatera att Man kan få mycket bra bufféer för mellan 160-200 kr/pers beroende på vad man vill ha. är man nöjd med potatisgratäng, fläskfilé, kycklingfilé, sallad och bröd kan du nog hamna på 150 kr. Vi tänker ta en italiensk buffé för 185 kr och får då mycket gott. De flesta (om inte alla) låter dig byta ut rätter om du vill ha annat. Eller lägga till för nån krona per person. För några hundralappar hjälper dom oss också med att stöka fram och fylla på under middagen. Ta bort gör vi själva och diskar också själva dagen efter. Totalt räknar vi med ca 12-13 000 för maten till 64 gäster.

• Tinzi

Vi gör buffén själva. Kör hemmagjord potatissallad och krämig pastasallad och sen kycklingspett (som vi gör 2 veckor innan och fryser in värms i ugnen sen)  sen kör vi med rökt lax också mm. Kycklingen blir varm iaf :) Billigt och enkelt tycker vi.

• Darling Daisy

Vi hade köpe-buffé, det var toppengott och väldigt trevligt! Kostade 170 kr/person, tror jag.

Kokt lax med rom- och gräslökssås, färska räkor med vitlöksdip, matjestårta på kavring och philadelphiaost, viltköttbullar med katrinplommonsalsa, marinerad kycklingfilé med grön örtsås, rökt renstek med lingonkeso, baconpaj med soltorkade tomater + en vegopaj, färsk potatissallad, melonsallad, grönsallad, två sorters bröd, smör, två sorters hårda ostar,  

• TheD

Vi hade Medelhavsbuffé 189:-! Vi skulle lätt ha betalat 300:- för den goooda maten!!!!

• My Lindberg

Tack för alla tips! Kollade upp medelhavsbuffé och det lät verkligen spännande!

• SaJo1981

vi hade thai-buffé på vårt bröllop i somras, kan jag verkligen rekommendera, priser och sånt har vi tyvärr inget då min mans mamma har en thairestaurang och stod för all mat=)

• AndroSid

Vi ska ha buffé, men kör mest troligast på hemlagat. Det blir förmodligen kallskuret, men menyn är inte helt klar än så länge.

• marimekko86

Vi hade i buffé. Grillbuffé för närmare 80 personer. Med förätt kostade det ca 280 kronor per person.

Buffén bestod av lax, kyckling och lammrostbiff med olika sorters sallad, pastasallad, lite olika potatis, såser, röror och bröd. Mycket uppskattat bland våra gäster.!

• ClaraH

Vi hade varmrättsbuffé, så inte någon traditionell buffé, men jag vill bara tipsa om att ha många ta-ställen så att det inte blir för lång kö på varje ställe. Vi hade 6 ställen att ta på (tre bord där man kunde ta från två håll) på 75 personer och det gick väldigt smidigt.

Svar på tråden Ni som ska ha buffé på bröllopsfesten! Tips, idéer, budget!