• L i n a

Kolmaden Delsjön

Är det någon som haft sin bröllopsmiddag/fest på Kolmaden och vill dela med sig av synpunkter och bilder vore jag jättetacksam.

• Svar på tråden Kolmaden Delsjön
  • BlomAnna

Jag kan tyvärr inte hjälpa till men undrar om du varit i kontakt med de som har den? Undrar nämligen hur många man får vara i lokalen?

• bride to be 2012

Jag har bokat Kolmaden till nästa sommar och skulle också tycka det var kul att se "fest" bilder därifrån. Gärna när det är uppdukat till bröllop, just för att se hur folk har löst det med bjälkarna som är mitt i rummet. Tycker det är lite klurigt att veta hur borden ska ställas upp. Men det beror ju såklart på hur manga gäster man har. Vi kommer nog bli mellan 50-60 gäster och har man ett U-bord känns det som vi, brudparet, hela tiden kommer komma bakom en stor träbalk för folk. Men jag har lite andra funderingar, men som sagt skulle vara jätte kul att se eller få höra vad andra tänker.
    Lina - jag har lite bilder från insidan om du inte sett det alls. Återkom med din mailadress till min inbox så kan jag i så fall skicka lite bilder till dig.
    BlomAnna - De har tillstånd för 50 pers enligt Brandmyndigheten, men de som har lokalen verkar inte vara stenhårda med att det inte blir någon över det antalet. Så blir man 55 säger de nog inget, men det behöver man ju inte nämna för dom, så vet dom inget...

• BlomAnna
    bride to be 2012 skrev 2011-10-26 21:17:54 följande:

Jag har bokat Kolmaden till nästa sommar och skulle också tycka det var kul att se "fest" bilder därifrån. Gärna när det är uppdukat till bröllop, just för att se hur folk har löst det med bjälkarna som är mitt i rummet. Tycker det är lite klurigt att veta hur borden ska ställas upp. Men det beror ju såklart på hur manga gäster man har. Vi kommer nog bli mellan 50-60 gäster och har man ett U-bord känns det som vi, brudparet, hela tiden kommer komma bakom en stor träbalk för folk. Men jag har lite andra funderingar, men som sagt skulle vara jätte kul att se eller få höra vad andra tänker.
    Lina - jag har lite bilder från insidan om du inte sett det alls. Återkom med din mailadress till min inbox så kan jag i så fall skicka lite bilder till dig.
    BlomAnna - De har tillstånd för 50 pers enligt Brandmyndigheten, men de som har lokalen verkar inte vara stenhårda med att det inte blir någon över det antalet. Så blir man 55 säger de nog inget, men det behöver man ju inte nämna för dom, så vet dom inget...

Ok Tack!

• AnnaF

Hej!

Är de någon som vill dela med sig av bilder inifrån kolmaden skulle jag bli väldigt tacksam!

/Anna

• tweety

Hejsan!

jag har själv bokat kolmaden till den 14 juli i år.

Vi kommer att vara ca 45-50 st och har löst bordplaceringen genom att ha långbord länngs med väggen ut mot skogen och två bord som går ut på varje kant . Ungefär som ett upponervänt U.
    Jag har några bilder därifrån men inte med dukning för fest utan hur det såg ut förra året i mars när vi var där och tittade på lokalen.

De har tydligen lagt nytt golv sedan jag var där sist. De har som sagt 50 pers som får vara i lokalen samtidigt enligt brandsäkerheten, men till mig sa de att 60 var oki då alla inte är i lokalen samtidigt så ofta. 

om någon är intresserad av bilder så skriv eran mail adress så kan jag maila

• bride to be 2012

Här är bilder från två olika vinklar. Har fler bilder som kan skickas på mail om det önskas.

Vi har valt att ha fyrkantsbord, alltså sätter ihop två bord så det blir som en fyrkant och kommer ha sex st. såna, tre var "längs" väggarna fast på sniskan (svårt att förklara), och ett honnörsbord som vi nog kommer sätta ihop tre bord längs långsidorna som sätts lite snett uppe vid ingången till bakrummet. På det viset får vi bra utsikt över alla gästerna. Inte den klassiska lösningen, men funkar bra för oss. Framförallt får vi plats med upp till 57 gäster på det viset.

• kaffeälskaren

Ni som ska ha bröllopsfesten här hur gör ni med transport från kyrkan??

• bride to be 2012

Om du tänker på gästerna så kommer de ta taxi eller åka spårvagn. Vår vigsel kommer ske i Örgryte G:a kyrka så det är inte så jättelångt ifrån Delsjön. För de äldre gästerna som kan tycka det är jobbigt att gå en bit som det blir har vi nyckel till grinden så de kan komma närmre ladan.

För egen del har vi ju specialtransport.

• kaffeälskaren

Jo det var precis det jag menade😉 vi gifter oss oxå i Örgryte g:à kyrka och vi har fått förfrågningar från de närmsta i familjen över hur man kommer till lokalen. Detta fick mig att fundera på om man skulle ordnat med någon skjuts till lokalen. Men som du säger kan jag tycka att man får ordna med det på egenhand. Bara lite skönt att höra hur andra resonerar😃

• BlomAnna

Ååå den här lokalen skulle vara så mycket bättre än den vi nu har...Funderar nästan på att stryka folk från gästlistan så vi får plats

• tweety

Hejsan!

vi kommer gifta oss i säve kyrka, och transport komemr ske för gästerna med bil, taxi eller buss och spårvagn.

Vi själva kommer ha chafför på den stora dagen, men i våran egen bil med svågern som chafför. 

• AnnaF

Tack för att du dela med dig av bilderna!

Svar på tråden Kolmaden Delsjön