• Mahy

Hjälp! Behöver tips till gästkorg!

Vi behöver hjälp! Vi har hyrt ett slott för bröllopet och kommer ha ca 40 gäster som övernattar, för 7 av dem är det första besöket i Sverige! Till dem har vi tänkt fylla en korg med svenska godsaker, tex svensk choklad, must,cider, marmelad, knäckebröd. Allt lokalproducerat.

Men sen har vi resten av gästerna som bor i trakten eller 2 timmar bort! Så det känns inte helt klockrent att ge dem svenska saker....

Nu är jag helt tom! Hitills har jag kommit på:
    Ansikt handukar,
    Hemmagjord tvål.
    Choklad.
    Badtofflor.
    Frukt.
    Loka.

Men det känns inte helt klockrent...Det får inte vara för dyrt, och helst lite roligare än vad jag har kommit på...Känns lite för hotellaktigt!

• Svar på tråden Hjälp! Behöver tips till gästkorg!
  • 070831

något kitt av kroppsprodukter
    försök hitta någon produkt där det står sverige på partaj kan ha. till dom utländska gästerna
    en liten ask med lite MM´s

komme rinte på något annat

• vikktoria

Vi köpte dessa ljus som bröllopsfavour. 

Dessa kanske kan passa in i din korg. De går att köpa på www.petrasfest.se

Lycka till :-9 
  • Mahy

Tack! Jag ska genast gå in och titta! Jag funderar på om man ska gå kanske lägga svenska saker i britternas korgar och brittiska saker i svenskarnas låda? Vi ska ju ha svenegelskt bröllop så det kan ju vara en ide? Eller vad tycks?? Men ljus var en grym ide!

• 070831
    Mahy skrev 2011-10-27 07:51:00 följande:
    Tack! Jag ska genast gå in och titta! Jag funderar på om man ska gå kanske lägga svenska saker i britternas korgar och brittiska saker i svenskarnas låda? Vi ska ju ha svenegelskt bröllop så det kan ju vara en ide? Eller vad tycks?? Men ljus var en grym ide!
    ja det låter ju inte fel :) låter som en kanonbra ide
  • Mahy

Tack! Tycker det är så svårt! Vill att alla ska få saker som uppskattas och känner sig välkommna av! Många åker ju långt för det här och jag vet att de ser framåt emot vröllopet!

• Fröken Emma
    Mahy skrev 2011-10-27 07:51:00 följande:
    Preci min tanke. tror det skulle vara mycket uppskattat.
Svar på tråden Hjälp! Behöver tips till gästkorg!