• joråsåatt

    Rådhuset i Nyköping?

    Hej!

    Är inte från Nyköping, men ska vigas där i dec. Undrar om någon gjort detsamma och kan berätta något om rådhuset, hur det ser ut och om det var en fin lokal vigseln förättades i? Kanske någon som tom. har en bild?

    Tacksam om någon har info!!

  • Svar på tråden Rådhuset i Nyköping?
  • Jane

    Hej, jag är från Nyköping och jag gifte mig faktiskt där. Det är en jättefin och gammal sal man vigs i. Tyvärr skriver jag från mobilen nu, men kan skicka bilder imorgon


  • joråsåatt
    Jeni skrev 2011-10-25 00:23:55 följande:
    Hej, jag är från Nyköping och jag gifte mig faktiskt där. Det är en jättefin och gammal sal man vigs i. Tyvärr skriver jag från mobilen nu, men kan skicka bilder imorgon
    Åh, tack!! Och det var precis vad jag ville höra också ;)
    Jättesnällt om du vill lägga upp en bild :)
  • Jane

    Förresten kan jag tillägga lite information eftersom du inte är härifrån. Dom har två sorters vigslar, en som går jättefort där man typ bara svarar "ja" :) Och en som tar kanske 10 minuter extra, där dom innan vigseln berättar historien om salen och det är verkligen något att rekommendera. Det var en högt uppsatt man som blev skjuten i salen förr då rådhuset var något annat, och hålet efter skottet finns kvar i en tavla. Annars är rådhuset en gul byggnad mitt på torget bredvid stadshuset. Man brukar också få en present från Nyköpings kommnun i form av en ljusstake i mässing. Eller något annat. Glad Det är bara att fråga om du undrar över något. Lycka till!


Svar på tråden Rådhuset i Nyköping?