• Växjöbrud2011

Kyrkans sommarhem i Växjö

Jag och min blivande har bokat Kyrkans sommarhem i Sandsbro (Växjö) som lokal till vår bröllopsfest i sommar. Lokalen är fin, framförallt läget nere vid Helgasjön men jag är orolig över vilka regler som gäller där och min pojkvän som haft kontakt med dem har inte frågat.

Är det någon annan som haft eller ska ha sin bröllopsfest och som vet om de har/vilka regler de har kring hur länge man t.ex. får spela musik på kvällen och vad gäller alkoholförtäring etc. Blir lite orolig eftersom det i kyrkans församlingshem inte brukar vara ok med alkohol... Fast å andra sidan borde de kanske ha sagt ngt om det när vi bokade annars?

• Svar på tråden Kyrkans sommarhem i Växjö
  • Guffi

Vi har bokat Bergunda församlingshem och där är det inte tillåtet med starksprit.
    Så öl och vin till maten är okej, men det blir inga groggar på festen.

www.svenskakyrkanivaxjo.se/Om-Svenska-kyrkan/Vara-forsamlingar/Vaxjo-domkyrkoforsamling/Sandsbro-sommarhem/

Här finns det kontaktuppgifter :) Maila eller ring och fråga. Men det borde vara liknande överallt, så får vi servera alkohol, bortsett från starksprit så borde samma gälla för er.

Lycka till!

• Kjell Präst
    Guffi skrev 2011-10-22 17:27:59 följande:
    Vi har bokat Bergunda församlingshem och där är det inte tillåtet med starksprit.
    Så öl och vin till maten är okej, men det blir inga groggar på festen.

www.svenskakyrkanivaxjo.se/Om-Svenska-kyrkan/...

Här finns det kontaktuppgifter :) Maila eller ring och fråga. Men det borde vara liknande överallt, så får vi servera alkohol, bortsett från starksprit så borde samma gälla för er.

Lycka till!
    Det är inte likadant överallt. I många församlingshem är all alkohol förbjuden.
  • Guffi
    Kjell Präst skrev 2011-10-23 06:59:34 följande:
    Det är inte likadant överallt. I många församlingshem är all alkohol förbjuden.
    Ah, okej! Tack för ditt svar :)
Svar på tråden Kyrkans sommarhem i Växjö