• Lommila1

spansk slöja

Hej!

Jag har en sk. spansk slöja som jag efter några hundra om och men funderar på att kanske använda...

Men hur i helafriden skall man ha fast den? det är ju liksom bara ett tyg... ingen kam ect.
    För att förtydliga så vill jag abslout inte ha ngt i ansiktet

• Svar på tråden spansk slöja
  • Vickymb

Jag fäste min på en kam...köpte en transparent kam och sydde på den med transparant sytråd. Satt som berget hela dagen =)

• Åsa Assyriskt bröllop

Hej. Jag har köpt en spansk slöja på Nätet. Undrade samma sak. Min frisör ska sätta fast den med hårnålar. Ska bara ha denna långa slöja under vigseln. Tror det blir meckigt att ha den sedan. Under festen ska jag istället sätta fast en kortare slöja.

• Lommila1

ja jag fungerade lite på en kam, var köpte du den? har spanat lite i stormarketen och hos divrse krimskrams affärer men hittade ingen

Hur sydde du fast den på kammen? vem du den som ett varv på kammen eller? bilder mottages med tacksamhet.
    Morsan hade smma slöja men hon hade en krona modell Prinsess, å därrunt satt den fast....

• Vickymb

Jag köpte kam och tråd på panduro hobby...ska skaka fram slöjan så jag kan visa hur jag fäste kammen...men här kommer bild på hur den satt fast....by the way...slöjan köpte jag hos Landy bridal för typ 250,- =)

• Vickymb

Här kommer en till bild ;)

• Tinzi
    Vickymb skrev 2011-10-16 13:19:18 följande:
    Här kommer en till bild ;)

Gud så fint! hade du utsläppt hår under?
  • Vickymb
    Tinzi skrev 2011-10-17 23:49:13 följande:
    Gud så fint! hade du utsläppt hår under?
    Tack tack...=)
    Jo jag hade en halvuppsättning så jag fick upp lite volym och resten av håret hängde löst under slöjan.
  • Future Mrs S

Jag har oxå köpt en spanskslöja på nätet men fattar inte hur jag ska ha den för att det ska bli snyggast... :/
    Vill inte ha den för långt fram det passar inte min "stil"..

Funderar på att som ni säger bara nåla fast på en kam och trycka dit den..
    eller klippa av lite spets längst upp och sy ihop + sätt på en kam..
    Samla ihop spetsen överst till en liten "bukett" (hur ska man förklara det?) och sätta fast en kam? :S :S

Sen vet jag inte hur jag ska ha slöjan på långhåller eller korthållet? lång håller så hänger den en liten bit på golvet och kort hållet hänger den lite över men blir istället fler lager liksom... svårt! 

• Victoria

Jag har köpt hårnålar till min spanska slöja och får se om det räcker för att hålla den uppe, annars så syr ju frisören fast den i frisyren!

Fast mitt problem med min är hur den ska sitta, ska man vika den lite så att den blir dubbelvikt upptill? Eller ska den bara sättas fast så spetsen ligger runt frisyren? (haha hoppas ni förstår hur jag menar?)

• Lommila1

Hur långa är er slöjor då? Den gamla är i golvläng men så fick jag en kortare med min kinaklänning, hålls den faktist bara med hårnålar?

• Victoria

Min slöja är tre meter, ville ha en lång för jag tycker det är snyggast på mig, dock kommer man nog inte riktigt se när slöjan slutar om man inte kollar riktigt nog då släpet är längre!

• Vickymb

Min slöja är också tre meter och jag fäste kammen precis under spetskanten.

• Juli

Jag tänkte köpa en lång spansk slöja, och sy fast den på en kam. Trodde inte det var möjligt, men det fungerar tydligen :)

Svar på tråden spansk slöja