• nygift C
    Äldre 23 Sep 14:06
    2923 visningar
    8 svar
    8
    2923

    kemtvätt i Sthlm?

    Hej,

    Man har ju hört skräckhistorier kring brudklänningar som blivit förstörda vid kemtvätt. Tyg som tappat glansen, krympning mm.

    Kan någon rekommendera en bra och tillförlitlig kemtvätt i Stockholm?

    Tack!

    C (som inte är så nygift längre, men som måste ta tag i det här med att kemtvätta sin klänning...)

  • Svar på tråden kemtvätt i Sthlm?
  • gift(i­g) böna..
    Äldre 23 Sep 14:09
    #0

    Min mamma sydde upp min klänning, så jag vill verkligen inte riskera ngt (som om ngn nu vill det ) Ringde till tygaffären i centrala Sthlm, & de rekommenderade Royal på Ö-malm, då skulle jag inte behöva vara orolig alls. Så jag ska lämna in min där.

  • nygift C
    Äldre 23 Sep 14:16
    #0

    Giftiga bönan,

    Menar du Royal som hyr ut och säljer bröllopskläder? Kan man enbart kemtvätta där?

  • Mrs C
    Äldre 23 Sep 14:24
    #0

    Jag anlitade "Tvättstället" i Alvik för kemtvätt av min brudklänning och den blev väldigt fin!

    www.tvattstallet.se/

  • gift(i­g) böna..
    Äldre 23 Sep 14:31
    #0

    Finns ett Royal Kem o Skrädderi på Östermalmstorg 4. Vet ej om de säljer brudkläder, men det måste vara det "min" tygaffär rekommenderade.

  • nygift C
    Äldre 23 Sep 14:52
    #0

    Tack för bra tips!!

    C

  • lilltr­ynet
    Äldre 23 Sep 15:23
    #0

    Jag brukar sy upp byxor och tvätta Hos Christian på Humlegårdsgatan de är otroligt duktiga. Kemtvätt och skrädderi, rekommenderar dem varmt!

  • Jennjo
    Äldre 25 Sep 00:44
    #0

    Måste faktiskt också rekommendera Royal Kem och Skrädderi på Östermalmstorg 4. Riktigt duktiga är dem på allt från kemtvätt till ändringar!

    Ps! Näe det är inte samma Royal butik som hyr ut festkläder..

  • Äldre 28 Jul 08:47
    #8
    Gällande Tvättstället i Alvik så har jag inte annat än dåliga erfarenheter. Undvik!
Svar på tråden kemtvätt i Sthlm?