• iSusanna

    Professionella fotoböcker för privatpersoner?

    Jag undrar om det finns något ställe där man kan göra sin egen fotobok (à la Solentro, Fotoklok eller CeWe), men men mer professionellt?

    Det jag prioriterar är:

    Fotoframkallat tryck (ej vanligt tryck) 
    Tjocka sidor
    Tjockt omslag i läder eller liknande

    En fördel är också om fotoboken går att få i ett utförande med hyfsat många sidor, men det är inte avgörande. I annat fall kan jag göra två stycken.

    Priset är inte särskilt viktigt. 

  • Svar på tråden Professionella fotoböcker för privatpersoner?
  • iSusanna

    Kom på en ytterligare viktig faktor:

    Det måste bli en snygg skarv (dvs "osynlig") de gånger man placerar en bild över ett helt uppslag!

  • jkbr

    Blurb.com ser rätt bra ut dom har lite olika, min kompis har använt dom dom blir lite mer bok än dom andra du nämde. Jag vet inte om dom har det du vill ha men du kan se :)

  • iSusanna
    TomasH skrev 2011-10-10 12:13:26 följande:
    Hej!
    Pixopolis har en "proffs" variant som är framkallad med så kallade layflat sidor.

    H. Tomas
    Fotoklok.se
    Jag kikade på den, men det verkar som om deras programvara inte fungerar på min mac. Typiskt. I värsta fall får jag kanske låna en PC ett tag

    Tusen tack för tipset, hur som helst! 
  • pumiz

    Jag måste tipsa om fotografen Higwall, www.higwall.com, i stockholm. Han är dels bröllopsfotograf men gör/säljer även otroligt snygga och exklusiva fotoböcker. Om du inte måste sätta ihop din fotobok själv skulle jag verkligen rekommendera dig att titta på hans böcker. Jag tror dock inte att han har bilder på de på sin webbsida men om du bor i stockholmsområdet kanske du kan kontakta honom och få kolla. Jag såg böckerna på bröllopsmässan i stockholm förra året och blev helt förälskad i böckerna och deras höga kvalitet! :)

  • ajom

    Photohome.se är relativt billiga & bra kvalité. Finns olika varianter man kan välja mellan & väldigt enkelt program som är gratis att ladda hem.

  • Bruden 01

    Letar också desperat efter exklusiva fotoböcker för privatpersoner. Men det verkar som att man måste gå igenom en fotograf för att få en exklusiv bok och det gillar jag inte. Men vi ska leta vidare. Vi vill också ha en så kallad "Layflat Photobook" som inte står upp i mitten där det är vikt. Hoppas ni förstår ad jag menar. Någon som vet? Det behöver inte vara från Sverige. 

    Tacksam för tips  Glad

Svar på tråden Professionella fotoböcker för privatpersoner?