• Lisa201109

    Vårt underbara bröllop!

    Oj, känns helt galet att det snart är ett år sedan som jag blev medlem här och igår gifte jag mig med min underbara Andreas. 
    Kvällen innan hade vi bjudit över alla gäster på mingel hos mina föräldrar. Vi bjöd på sushi, öl, kaffe och kaka. Det var ca 42 st som kom och det var otroligt uppskattat. De flesta fick träffas i en avslappnad miljö innan den högtidliga vigseln och så gott som alla, inklusiva bruden, somnade och sov som stockar natten som följde.

    Andreas sov hemma och var sedan med sin bror och sin marskalk under förmiddagen och drack lite skumpa och pimpade vårt vrålåk. En senapsgul gammal volva med mycket karaktär. 
    Jag träffade mina tärnor vid nio och vi fick våra bucketter av floristen.
    Sedan tillbringade vi morgonen hos frisören/smiknösen. Åsa (frisör) och David (sminkös) gjorde mig, mina tärnor, min mamma och mina toastmadams strålande vackra. 
    Efter påklädnad och lunch kom en taxi och hämtade upp mig och mina tärnor.

    Väl vid kyrkan såg vi våra toastmadamas som stod och delade ut vigselprogram och såpbubblor och vår fotograf som tog kort på alla anlänande gäster. Vi satt kvar i taxin tilldess att jag såg min då blivande man komma gåendes. Han var/är så himla snygg jämt, och igår var verkligen inget undantag. Hans bästa vän och marskalk Markus var oxå otroligt stilig i sin nya kavaj.

    Jag var inte ett dugg nervös! Väntade hela tiden på att bervositeten skulle komma men det gjorde inte aldrig och den lilla spänning som fanns släppte helt när vi stod utanför kyrkdörrarna och klockornorna började ringa. Jag tänkte hela tiden, under vigseln, "VAd fantastiskt, jag hör ju faktiskt vad prästen säger, vad solisten sjunger och vad läsarna läser" jag sa ja väldigt tydligt och det tycket prästen om. Andreas lite mer tveksamt så han inte riktigt fattade om han skulle säga ja vid det tillfället eller inte =)
    Efter vigseln gick gästerna igenom Uppsala till festloklen Orangeriet i Linneträdgården. 
    Här fick de kaffe med cupcakes, mousserande och snittar. 
    Det var oroligt vackert dukat och uppskattades av alla gästerna.
    Medan de andra var inne i värmen och drack gott kaffe gick jag och andreas runt på Uppsalas gator och fotograferades på lite olika mer eller mindre vackra eller ovanliga platser =)
    det var jättekul att fotograferas och avslappnat då vi känner fotografen sedan tidigare. 

    Vi åkte vidare till festlokalen, där skål utbringades och vi fick smaka på våra superfina cupcakes dekorerade med fjärilar och blommor i olivgrönt (vår accentfärg).
    Middagen började och den var heeeelt otroligt. Supergod mat och dryck. Massa undebara, tårdrypande tal och en massa fina sånger. det var inte många ögon som var torra! Vi serverade italiensk buffé och det var mycket mat och väldigt uppskattat. dock var det inte helt lätt att äta som brudpar =) så känslostormande!

    Jag och andreas höll varsitt tal i slutet och det var mycket uppskattat då det nästan aldrig händer på bröllop. det var många som höll andan när jag sa att "andreas gav mig den hetaste natten någonsin ganska snabbt in i vår relation.... andra gången han sov över hade han nämligen 40 graders feber och svettades som en gris." Andreas å sin sida avslutade sitt tal med att singla slant mellan vilket av våra efternamn vi ska ta. det blev hans, Lindgren. Alla blev superchockade över vår val att singla sant men tycket att det var jätteroligt.
    När alla trodde att middagen var över, hade jag ytterliggare en överraskning. Min underbara nationskör, Smålands kören, gjorde entre och sjöng för alla. Ingen annan än jag och toastmadamsen visste om det här. de sjöng "dans, drikk", så lunkar vi (min pappa sjöng allid den för mig och min syster när vi var små), sen sjöng de Blowin in the wind med Bob Dylan (specifikt till min man då han älskar Dylan och när han var liten och hörde denna sång tänkte han att det måste vara den vackraste sång som skrivits) och sjungningen avslutades med att jag gick fram och sjön aldrig ska jag sluta älska dig av Jonas Gardell. Det slutad med att hela kören och alla gästerna sjöng med i sista refrängen =)

    Middagen avslutades och gästerna minglade medan tårta och praliner dukades fram. Dansgolv förberedes och Dj gjorde sig redo. Vi skar tårtan som var dekorerade med fjärilar och vita blommor och den smakade ljuvligt! Chokladmousse, tryffel, hallongrädde och chokladsockerkaka.
    jag och andreas startade dansen med att dansa til Frank Sinatra Fly me too the moon och gästerna tände tomtebloss (en överraskning som toastmadmerna skötte) och efter en och en halv minut vinkade vi in övriga gästerna och dansen drog i gång. DJn spelade bara våra favvolåtar, min man dansade !! något han inte egentligen gör (jag ääääälskar att dansar), börjar nästan gråta jag bara tänker på det. Sen dansade vi tills lokalen stängde vid två och alla var genomsvettiga och många har träningsvärk idag =)
    Det var en heeeeeelt underbar dag! överträffade alla mina och min mans förväntningar med råge. Gästerna bjöd på sig själva och släppte verkligen loss!

    Nu ska jag återgå till söndagshäng i mjukisar, käka hämtpizza och pussas och kramar med min fina man!

    Här kommer ett smakprov av bilder. Inga från vår fotograf än =) det får ni vänta på!
     

     

  • Svar på tråden Vårt underbara bröllop!
  • Lisa201109

    oj bara jag kom med på bilden i kyrkan, det var inte meningen Skrattande

  • tesso77

    Låter som en fantastisk dag och kväll!! Grattis till er!

  • Fröken Emma

    Grattis!!


    Vilka härliga färger! Och jag bara älskar dig i kavaj!!!

    Grattis

  • Nudax

    Låter ju som precis en så underbar dag man önskar sig!!! Grattis =)

  • Lisa201109

    Tack! Känns helt overkligt=) Nu är det måndag och bröllopet är över! Men förresten av våra liv har precis börjat wiii!

  • Nudax

    Ser dessutom ut som om du har den klänningen på dig som jag just beställt till mig själv också =D Snygg!

  • Syrinx

    Grattis, det låter som att ni hade en fantastisk dag! Vilka härliga färger i brudbuketten också!

Svar på tråden Vårt underbara bröllop!