• Sanna J
    Äldre 8 Oct 14:49
    48604 visningar
    21 svar
    21
    48604

    Nu blir jag riktigt orolig!? :(

    Hej! Jag har skrivit i andra trådar, men nu dök de upp nått nytt som gjorde mig orolig.
    Jag vet för tillfället inte om jag är gravid (minimal chans) eller vad det kan vara!?

    ca 1,5 veckor tillbaka:

    * började med molande värk vid livmodern
    * ryggvärk (korsryggen)
    * minskad aptit, kan äta vissa saker, men mår illa efter andra saker, inte sugen på det "vanliga!
    * Illamående lite då och då, spydde en utav dagarna
    * trött, lite blekare
    * humörsvängningar
    * mer kissenödig
    * känner på senare dagar att det händer något i livmodern, det gör inte ont, men jag känner milt av att ngt sker

    Och idag: fick ont vid samlag. Känsligt och när han kom in lite mer var det väldigt obehagligt. Aldrig ngnsin fått ont vid samlag innan.

    Chansen till att jag är gravid är minimal pga att jag äter minipiller - cerazette, jag missade visserligen 1 piller för ca 4 veckor sedan. Men har oregelbunden mens, så vet inte ens om jag hade ÄL då, lr spontan ägglossning. Har gjort gravtest i ons, neg, men skulle göra en till om några dagar om det var för tidigt test. Har haft upphåll från pillrena 1 vecka nu, ingen mens har kommit än.

    VAD kan detta bero på!? Det är inte klamydia, min sambo och jag är "rena". Någon vänlig själ som kanske kan ge råd?? Börjar bli riktigt orolig nu!! Aldrig haft dessa besvär innan, fattar ingenting :(

  • Svar på tråden Nu blir jag riktigt orolig!? :(
  • FahmBl­ank
    Äldre 8 Oct 15:31
    #1

    Jag har en dotter på 4år och jag visste inte om att jag var i gravid fören i v.26 då jag hade tagit 5st gravtest på mvc som alla hade visat negativt. Så hade jag varit du så hade jag valt att göra ett ultraljud på mvc om detta håller i sig och näste gravtest också visar neg. 

  • Sanna J
    Äldre 8 Oct 15:44
    #2
    FahmBlank skrev 2011-10-08 15:31:53 följande:
    Jag har en dotter på 4år och jag visste inte om att jag var i gravid fören i v.26 då jag hade tagit 5st gravtest på mvc som alla hade visat negativt. Så hade jag varit du så hade jag valt att göra ett ultraljud på mvc om detta håller i sig och näste gravtest också visar neg. 
    Tack för svar. Ja, det var det BM sa också. Om det visar negativt även på onsdag och jag fortfarande har värk utan mens så skall jag på UL. Undrar vad det kan vara om inte graviditet.. inte den blekaste..
  • FelizL­ane
    Äldre 8 Oct 16:12
    #3

    placebo?

  • FahmBl­ank
    Äldre 8 Oct 16:16
    #4
    Sanna J skrev 2011-10-08 15:44:37 följande:
    Tack för svar. Ja, det var det BM sa också. Om det visar negativt även på onsdag och jag fortfarande har värk utan mens så skall jag på UL. Undrar vad det kan vara om inte graviditet.. inte den blekaste..
    Det är bara att hålla tummarna för att allt ska gå vägen! Lycka till!
  • Sanna J
    Äldre 8 Oct 16:24
    #5
    FelizLane skrev 2011-10-08 16:12:03 följande:
    placebo?
    Att jag inbilliar mig? Nej, så är verkligen inte fallet. Det började med "mens" värk för många dagar sedan. Då hade jag inte en tanke på att bli gravid. Vi hade tänkt försöka om ett år ca. När jag såg sedan att jag hade missat ett piller, då dök tanken upp bara sådär.

    Jag skriver inte detta för få bekräftelse på om jag är gravid eller ej, det kan ju ingen veta. Tänkte mest på OM jag INTE är det, VAD det kan vara då.
  • Sanna J
    Äldre 8 Oct 16:24
    #6
    FahmBlank skrev 2011-10-08 16:16:52 följande:
    Det är bara att hålla tummarna för att allt ska gå vägen! Lycka till!
    Tack så jättemkt! Om jag är gravid blir jag givetvis lycklig, om inte, så hopppas jag mest på att det inte är något allvarligt!

    Ska göra ett test imorrn bara för att.
  • FelizL­ane
    Äldre 8 Oct 16:30
    #7
    Sanna J skrev 2011-10-08 16:24:01 följande:
    Att jag inbilliar mig? Nej, så är verkligen inte fallet. Det började med "mens" värk för många dagar sedan. Då hade jag inte en tanke på att bli gravid. Vi hade tänkt försöka om ett år ca. När jag såg sedan att jag hade missat ett piller, då dök tanken upp bara sådär.

    Jag skriver inte detta för få bekräftelse på om jag är gravid eller ej, det kan ju ingen veta. Tänkte mest på OM jag INTE är det, VAD det kan vara då.
    Jag, menade verkligen inte att vara dum eller så. Men just det, att man först inte tänkt på att man missat ett p-piller sen upptäcker det.. Jag talar bara om egna erfarenheter att min hjärna spelat spöken med mig många gånger. Missat p-piller, väntar på mensen den kommer inte, börjar tänka om, osv osv, gör test visar neg. Tänker att man testat för tidigt eller så köper ett nytt test och sen kommer den där mensen en vecka senare än vad man trodde. 
  • Sanna J
    Äldre 8 Oct 16:49
    #8
    FelizLane skrev 2011-10-08 16:30:51 följande:
    Jag, menade verkligen inte att vara dum eller så. Men just det, att man först inte tänkt på att man missat ett p-piller sen upptäcker det.. Jag talar bara om egna erfarenheter att min hjärna spelat spöken med mig många gånger. Missat p-piller, väntar på mensen den kommer inte, börjar tänka om, osv osv, gör test visar neg. Tänker att man testat för tidigt eller så köper ett nytt test och sen kommer den där mensen en vecka senare än vad man trodde. 
    Det är ingen fara alls :)

    Jag förstår precis vad du menar! Och jag har självklart tänkt den tanken också, men saken är den att jag egentligen inte vill vara gravid just nu, även om jag är det är det givetvis välkommet, men jag vill hellre vänta. Så jag går inte runt o hoppas på att jag är gravid, utan det blir som det blir, så jag "tänker mig inte till gravid", om du förstår, haha. Har mest oro för att det är något helt annat. Jag känner min kropp och har aldrig någonsin mått sähär, därför blir jag lite orolig för vad det kan vara.

    Tack för dina svar!
  • Marys
    Äldre 8 Oct 17:31
    #9

    Ta en sväng till apoteket GravidFlört

  • Nudax
    Äldre 8 Oct 18:16
    #10

    Det kan ju vara allt eller inget. Jag kan berätta en sak som jag varit om, som skulle kunna vara det, men inte alls behöver vara det. Jag känner inte igen alla dina sympyom men en hel del. Tillslut gick jag och kollade upp detta via en gynundersökning och det visade sig att jag hade en vätskefylld cysta (helt ofarlig alltså) på ena äggstocken. Tydligen är det så att det bildas små sådana hos alla kvinnor varje månad men att det normala är att de ska spricka av sig själv. För en del har de lite svårare att spricka, som för mig och den hade växt sig så stor som 10cm i diameter. Detta gjorde då att jag fick ont vid samlag då han kom in en bit eftersom han då slog emot den, samma sak att jag hade ont då jag skulle sätta mig, i ryggsida och i magen eftersom allt ju låg för trångt därinne. Tänker att det säkert kan påverka mående och så med. Det de sen alltså gör är bara att hjälpa till att spricka hål på dem, helt ofarligt alltså men obehagligt!

Svar på tråden Nu blir jag riktigt orolig!? :(