Om partnerrelation och graviditetsillamående
Jag är gravid i sjätte veckan och mår illa hela tiden, från att jag vaknar tills jag går och lägger mig. Inte så mkt att jag spyr, det är mer en molande åksjuka konstant. Det tär på mig jättemycket och jag blir snart galen. Min sambo är väldigt omtänksam, och har själv fått cellgifter för länge sedan, så det där konstanta, ihållande illamåendet vet han ju en hel del om, och gör sitt bästa för att hålla mig nöjd.
Men det är ändå svårt. Han har en väldigt stark sexdrift, och just nu känner jag bara att jag inte vill bli tagen på alls. Han tycker det är jättejobbigt och känner sig bortstött, samtidigt som jag verkligen försöker visa närhet och ömhet, och jag tar gärna på honom. Men det är inte samma sak, och jag märker att han börjar bli mer och mer frustrerad över att inte få ha sex, även om han anstränger sig för att inte visa det, och han vet att jag inte kan påverka det.
Jag vill ju så innerligt gärna vara "mig själv", och ärligt talat så tycker jag det är skitjobbigt att min kropp inte är min helt och hållet. Det är vårt första barn, och det var inte planerat men däremot önskat, och vi är glada för att bli föräldrar. Jag är inte alls förtjust i andras barn, men vill ha egna, men förstår inte alls den där fascinationen av magar och spädbarnstiden... det är bara ett nödvändigt ont för att få barn liksom. En familj där man umgås och har roligt ihop och ser en individ växa upp. Den där "lyckan" har inte infunnit sig alls, men det kanske kommer.
Men jag är rädd att vårt förhållande kommer bli jobbigt om det ska vara så här i flera veckor till. Jag blir gnällig och grinig och vill bara ligga i soffan när jag kommer hem från jobbet och är helt slut. Han vill såklart också bli sedd och jag försöker bekräfta honom så mkt som möjligt, men ja... jag blir nog sinnessjuk snart på det här illamåendet. Jag har testat åksjukearmband, men det hjälper inte ett dugg. Har hört att Postafen ska fungera, så ska testa det...
Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, behövde nog prata av mig lite bara. Trivs här på forumet, och FL är ett forum jag aldrig kommer sätta min fot i, så jag ber om ursäkt för att det är OT.